با مشاوران ما صحبت کنید

چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟

چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟

چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟ خیانت مردان و زنان متاهل یک امر پیچیده است که زندگی زناشویی آنها را با چالش بزرگی مواجه می‌کند. این مسئله به اندازه ای جدی است که ممکن است به فروپاشی زندگی مشترک آنها بینجامد.

وقتی صحبت از خیانت افراد متاهل می‌شود، بیشتر ذهن‌ها به خیانت مردان متاهل نسبت به همسرانشان معطوف می‌شوند؛ در حالی که زنان متاهل هم در برخی مواقع مرتکب خیانت می‌شوند. سوال اینجاست که چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟ در این مقاله می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

چرا مردان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟

آمار خیانت مردان متاهل نسبت به همسرانشان

خیانت پدیده ای شوم است که روابط زناشویی را به مخاطره می‌اندازد. آمارهای گردآوری شده توسط پایگاه Statista حاکی از درصد بالای خیانت در کشورهای اروپایی است. بر این اساس، مهم‌ترین عامل خیانت در این کشورها، جذابیت‌های ظاهری عنوان شده است.

خیانت زوجین در تمام کشورها وجود دارد از جمله در کشور ما که آمارها نشان می‌دهند متاسفانه 20-10 درصد مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می‌کنند. معمولا خیانت زوجین به صورت‌های مجازی، عاطفی و جنسی است. در ادامه به بعضی از دلایل خیانت مردان و زنان متاهل اشاره می‌کنیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟ را مطالعه کنید.

چرا مردان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟

– جاذبه های فیزیکی
– کمبود عشق در زندگی مشترک
– نارضایتی از روابط جنسی
– حس تنوع‌طلبی
– خشم، عصبانیت و انتقام
– برآورده نشدن نیازها
– حس تنهایی و ناامیدی
– پایین بودن اعتماد به نفس
– داشتن فرصت و موقعیت
– خستگی از کار زیاد

مهم‌ترین علتی که باعث می‌شود یک مرد متاهل به دنبال دوست دختر باشد، جاذبه های فیزیکی است. علاوه براین دلایل دیگری هم وجود دارند که باعث خیانت مردان متاهل می‌شوند. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دلیل 1 : کمبود عشق در زندگی مشترک

مردان همواره باید عشق را در رابطه خود حس کنند، در غیر این صورت رابطه برایشان خسته کننده می‌شود. در چنین شرایطی مرد به دنبال راه حلی برای تجربه یک احساس و عشق پرشور است. به همین علت برای دریافت عشق و محبت دست به خیانت می‌زند. مردان متاهل تشنه محبت هستند و در صورتی که این نیازشان تامین نشود، به اولین توجه و محبت واکنش نشان می‌دهند.

دلیل 2 : نارضایتی از روابط جنسی

میل جنسی مردان می‌تواند علت خیانت آنها باشد. عدم رضایت از رابطه جنسی می‌تواند آسیب جدی به رابطه زوجین وارد کند. هنگامی که مرد از رابطه جنسی خود رضایت نداشته باشد، به دنبال راهی است که به این هدف خود برسد. بنابراین به سمت خیانت سوق پیدا می‌کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله خیانت توافقی چیست و چه موقع شکل می گیرد؟ را مطالعه کنید.

دلیل 3 : حس تنوع‌ طلبی

یکی از دلایل خیانت مردان متاهل ، تنوع ‌طلبی آنها است. برخی مردان متاهل به دنبال تنوع در روابط جنسی و غیرجنسی هستند. ممکن است علاقمند باشند که انواع روابط جنسی را تجربه کنند؛ در حالی که شریک زندگی در این روابط نیست. عده ای هم به دنبال تنوع در مکالمات، ارتباطات و فعالیت‌های مختلف هستند. تنوع ‌طلبی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل خیانت مردان متاهل شناخته می‌شود.

دلیل 4 : خشم، عصبانیت و انتقام

از دیگر دلایلی که باعث خیانت مردان متاهل می‌شود، می‌توان به خشم، عصبانیت و انتقام اشاره کرد. گاهی اوقات روابط بین همسران دچار چالش می‌شود. به طوری که یکی از آنها احساس ناامیدی پیدا می‌کند. در نتیجه به دنبال راهی برای جبران است. او تلاش می‌کند کاری انجام دهد تا همسرش حس او را درک کند.

معمولا وقتی یک مرد متاهل در چنین شرایطی قرار می‌گیرد، به دنبال جبران است. خشم و ناامیدی مرد و حس انتقام می‌توانند زمینه خیانت را فراهم کنند. اهمیت ندادن همسر، ضعف روحی و جسمی، عصبانیت بعد از مشاجره و… از جمله مواردی هستند که باعث خیانت مردان متاهل می‌شوند.

خشم، عصبانیت و انتقام | چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟

دلیل 5 : برآورده نشدن نیازها

نیازهای برآورده نشده باعث خیانت مردان متاهل می‌شود. بعضی مواقع نیازهای یک یا هر دو نفر برآورده نمی‌شوند. در چنین شرایطی، معمولا افراد به امید بهبود شرایط، به رابطه خود ادامه می‌دهند. اما باید توجه داشت که برآورده نشدن نیازهای آنها موجب ایجاد حس ناامیدی و نارضایتی می‌شود.

اگر به مرور زمان، اوضاع بهبود پیدا نکند، زمینه لازم برای خیانت مردان متاهل به وجود می‌آید. هنگامی که نیازهای مرد تامین نمی‌شود، به دنبال راهی برای حل مشکل خود است. در نتیجه مرتکب خیانت می‌شود.

دلیل 6 : حس تنهایی و ناامیدی

حس تنهایی و ناامیدی از دیگر دلایل خیانت مردان متاهل به شمار می‌رود. معمولا افراد ازدواج می‌کنند تا یک همراه همیشگی داشته باشند و یک زندگی لذت بخش را تجربه کنند. اما اگر در این رابطه احساس تنهایی و ناامیدی کنند، رابطه آنها دچار تزلزل می‌شود. یک رابطه ضعیف باعث می‌شود، فرد برای پر کردن خلا احساسی و عاطفی خود به فرد دیگری غیر از همسرش پناه ببرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟ را مطالعه کنید.

دلیل 7 : پایین بودن اعتماد به نفس

یکی از انگیزه های خیانت مردان متاهل، تمایل آنها به افزایش اعتماد به نفس است. گاهی اوقات مردان متاهل تصور می‌کنند با ایجاد یک رابطه جدید می‌توانند حس مثبت بیشتری را تجربه کنند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

شکل گیری چنین رابطه ای با هدف افزایش قدرت، جذابیت، موفقیت و اعتماد به نفس صورت می‌گیرد. ایجاد چنین احساساتی در مرد متاهل و نفر سوم رابطه، میزان وابستگی بین آنها را تشدید می‌کند. باید توجه داشت که خیانت این مردان، لزوما به دلیل وجود کم و کاستی در زندگی مشترکشان نیست.

دلیل 8 : داشتن فرصت و موقعیت

بیشتر مردانی که فرصت و موقعیت خیانت را داشته باشند، این کار را انجام می‌دهند. در واقع، ایجاد فرصت و موقعیت برای خیانت باعث افزایش انگیزه فرد می‌شود. معمولا مردهایی که در یک موقعیت با چندین دلیل برای ناامیدی قرار می‌گیرند، مستعد خیانت به همسران خود هستند.

دلیل 9 : خستگی از کار زیاد

وقتی مردان متاهل بیش از اندازه کار می‌کنند، دچار حس کسالت و خستگی می‌شوند. در چنین شرایطی ممکن است به دنبال چیزهای بهتری باشند. به همین دلیل در محیط کار، فضای مجازی و… مرتکب خیانت می‌شوند. برخی از این مردان معتقدند که مورد بی‌توجهی یا کم توجهی همسر خود قرار گرفته اند. برای جبران این وضعیت، به سمت خیانت سوق پیدا می‌کنند.

موارد بالا تنها بخشی از دلایل خیانت مردان متاهل می‌باشند. آسیب‌های روحی و روانی مربوط به تجربیات تلخ گذشته، اعتیاد به مصرف الکل و مواد مخدر، انتظارات نامعقول و… از دیگر علت‌هایی هستند که باعث خیانت مردان متاهل می‌شوند.

خستگی از کار زیاد | چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟

چرا زنان متاهل به شوهر خود خیانت می کنند؟

– پر کردن خلا عاطفی و احساسی
– حس نادیده گرفته شدن توسط همسر
– ازدواج بدون شناخت
– تنهایی
– اختلالات شخصیتی
– نبود صمیمیت در رابطه
– سرزنش و انتقادات شوهر
– داشتن انتظارات غیر واقعی از شوهر
– حس طردشدگی
– نارضایتی از رابطه
– تجربه دوباره احساسات جوانی
– درگیری بیش از حد در زندگی زناشویی
– استرس و فشار
– عوامل شخصی

پر کردن خلا عاطفی و احساسی

برخلاف مردان متاهل که بیشتر مجذوب فیزیک بدنی سایر زنان می‌شوند، زنان متاهل برای پر کردن خلا احساسی خود دست به خیانت می‌زنند. هنگامی که رابطه عاطفی و صمیمانه ای بین زوجین وجود نداشته باشد، زنان به سمت خیانت سوق پیدا می‌کنند.

احساسات و عواطف نقش مهمی در زندگی زنان دارند. آنها توقع دارند این نیازشان از طریق همسرشان تامین شود. عدم توجه به نیازهای عاطفی زنان متاهل زمینه خیانت آنها را فراهم می‌کند.

حس نادیده گرفته شدن توسط همسر

یکی از دلایل خیانت زنان متاهل، حس نادیده گرفته شدن توسط همسرشان است. زنان همواره دوست دارند در نظر همسرشان بهترین باشند. بنابراین با ایجاد تغییراتی در ظاهر خود، لباس پوشیدن، چیدمان وسایل و… تلاش می‌کنند مورد توجه و تحسین همسرشان قرار بگیرند. در غیر این صورت، زن تصور می‌کند همسرش قدردان او نیست. به همین علت به دنبال فردی می‌رود که قدرش را بداند.

حس نادیده گرفته شدن توسط همسر | چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟

ازدواج بدون شناخت

گاهی اوقات برخی خانم‌ها عنوان می‌کنند در هنگام ازدواج با همسرشان، شناخت کافی از او نداشته اند. بنابراین بعد از شروع زندگی مشترک، به این نتیجه رسیده اند که فرد مناسبی را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب نکرده اند. در نتیجه برای جبران این اشتباه خود، دست به خیانت می‌زنند.

تنهایی

تنهایی یکی از دلایل خیانت زنان متاهل است. برخی مواقع زنان به دلیل مسافرت‌های کاری همسرشان یا ساعات طولانی کار، احساس تنهایی می‌کنند. در چنین شرایطی برای پر کردن خلا احساسی و عاطفی خود با نفر سومی ارتباط برقرار می‌کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟ را مطالعه کنید.

اختلالات شخصیتی

برخی افراد به علت ابتلا به اختلالات شخصیتی، به راحتی دچار خیانت می‌شوند. یعنی اگر شرایط و موقعیت مناسب برای آنها ایجاد شود، بدون توجه به هنجارهای فرهنگی وارد یک رابطه نامشروع خواهند شد.

نبود صمیمیت در رابطه

معمولا همفکری با همسر برای ایجاد یک محیط آرام و داشتن گفتگوهای سرگرم کننده باعث یک رابطه صمیمانه در زندگی زوجین می‌شود. هنگامی که چنین رابطه ای در زندگی مشترک وجود نداشته باشد، خانم احساس صمیمیت نمی‌کند و برای رسیدن به هدف خود، دنبال فرد دیگری می‌گردد.

سرزنش و انتقادات شوهر

یکی از دلایل خیانت زنان متاهل، سرزنش‌ها و انتقادات دائمی همسرانشان است. در چنین شرایطی، زن به این باور می‌رسد که همسرش قدردان زحمات او نیست. بنابراین برای افزایش اعتماد به نفس خود، به دنبال فردی می‌گردد که به او احترام بگذارد و قدرش را بداند.

سرزنش و انتقادات شوهر | چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟

داشتن انتظارات غیر واقعی از شوهر

انتظارات نابجا از شوهر زمینه بروز خیانت را فراهم می‌کند. برخی زنان انتظار دارند به شدت مورد توجه همسر خود قرار بگیرند. در حالی که مردان به دلیل مشغله های کاری نمی‌توانند در هر زمان و مکانی به همسر خود زنگ بزنند. این توقع نابجای زن باعث خیانت او به همسرش می‌شود.

حس طردشدگی

یکی از دلایلی که موجب خیانت زنان متاهل می‌شود، احساس طردشدگی از سمت شوهر است. زنان همواره دوست دارند مورد توجه و ستایش همسر خود قرار بگیرند. هنگامی که این اتفاق نمی‌افتد و در معرض کنایه ها و بی‌توجهی های شوهر خود قرار می‌گیرند، احساس تنهایی و طردشدگی می‌کنند. برای پر کردن این خلا عاطفی به سمت فرد دیگری خارج از رابطه سوق پیدا می‌کنند.

نارضایتی از رابطه

وقتی که زنان متاهل از رابطه خود ناراضی باشند، زمینه برای خیانت فراهم می‌شود. نارضایتی آنها می‌تواند از رابطه جنسی یا بی‌توجهی شوهر یا تنش‌های زیاد موجود در رابطه باشد. ممکن است انتظار عشق پردازی بیشتری از همسر خود داشته باشند. وقتی که به هدف خود نمی‌رسند، سعی می‌کنند نیاز خود را از طریق رابطه های جانبی تامین کنند.

تجربه دوباره احساسات جوانی

پدیده زایمان و مادر شدن می‌تواند جوانی و جذابیت زنان متاهل را تحت تاثیر قرار دهد. در چنین شرایطی برای تجربه دوباره جوانی و جذابیت به سمت خیانت سوق پیدا می‌کنند.

درگیری بیش از حد در زندگی زناشویی

زنان متاهل وظایف متعددی بر عهده دارند و زمان زیادی را مشغول انجام امور منزل، مراقبت از فرزندان، مسائل شغلی و… هستند. در چنین شرایطی ممکن است احساس عدم تحمل کنند و به سمت ارتباطات جانبی گرایش پیدا کنند. برخی از این زنان، همسر و زندگی مشترک خود را دوست دارند و فقط برای رهایی از این حس خود، وارد روابط خارجی می‌شوند.

درگیری بیش از حد در زندگی زناشویی

استرس و فشار زندگی

عده ای از زنان متاهل در مواجهه با استرس و فشار زندگی و مسئولیت‌های زیادی که دارند، به سمت رابطه های جانبی سوق پیدا می‌کنند. هدف آنها از این کار، به دست آوردن آرامش و دوری از روزمرگی‌های زندگی فعلی است. همچنین سعی می‌کنند از این طریق نیازهای روانی و احساسی خود را تامین کنند.

عوامل شخصی

یکی دیگر از دلایل خیانت زنان متاهل، عوامل شخصی است. یعنی ممکن است خانم به دنبال تجربه های جدیدی باشد یا اینکه برای تایید خود یا فرار از رابطه فعلی به دنبال فرد دیگری باشد.

علاوه بر مواردی که نام بردیم، عوامل دیگری هم وجود دارند که باعث خیانت زنان متاهل می‌شوند. از جمله آنها می‌توان به عدم مشارکت در زندگی مشترک، بی‌حوصلگی و نارضایتی از زندگی، عوامل محیطی و فرصت، فشارهای اجتماعی، تجربه روابط احساسی متفاوت و… اشاره کرد.

سخن پایانی درباره اینکه چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟

خیانت مردان و زنان متاهل یکی از مسائل چالش برانگیز در زندگی مشترک است. متاسفانه برخی مردان و زنان به دلایل مختلف وارد رابطه با فرد سوم می‌شوند و با این کار پایه های زندگی مشترک خود را سست می‌کنند.
در این مقاله به برخی از دلایل خیانت مردان و زنان متاهل اشاره کردیم. لازم است همسران با اطلاع از این موارد و بهبود روابط خود، از خیانت و فروپاشی بنیان خانواده خود جلوگیری کنند.

در این راستا می‌توانند از خدمات مشاوره بهره مند شوند. مشاور خیانت در تهرانپارس می‌تواند از طریق ایجاد فضای ایمن و ارائه راهکارهای موثر به تقویت اعتماد و مدیریت عواطف و بهبود ارتباطات زوجین کمک کند. ضمن اینکه شرایط لازم برای بخشش را نیز به وجود آورد.

شما هم می‌توانید نظرات خود را درباره اینکه چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می‌کنند با ما به اشتراک بگذارید.

بدون نظر on چرا مردان و زنان متاهل به همسران خود خیانت می کنند؟

نظر بدهید

پاسخگوی شما عزیزان 9 الی 21