مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس

مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس با بهره گیری از متخصصین کاربلد و با تجربه تلاش می کند تا به شما کمک کند به آرامی بحران های زندگی خود را پشت سر بگذارید. این مرکز دارای یک فضای مناسب درمانی است و برای کمک به شما عزیزان از جدیدترین ابزارها و روش های درمانی استفاده می کند.

خدمات مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس

این مرکز خدمات متنوع روانشناختی را در زمینه های روان سنجی، روان درمانی، درمان های گروهی، نوروفیدبک، بازی درمانی، کاردرمانی، آموزش والدین و بهبود توانمندی های شناختی و کلیه خدمات تشخیصی و درمانی مربوط به کودکان و نوجوانان ارائه می دهد.

ویژگی های مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس

مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس برای ارائه ی خدمات خود از مشاوران و روانشناسان حرفه ای استفاده می کند. این افراد دوره های تخصصی مختلفی را گذرانده اند و توانایی و مهارت لازم برای کمک به شما را دارند. مهارت و تجربه بالای درمانگران در مرکز مشاوره و روانشناسی تهران پارس موجب افزایش بازدهی درمان و رضایت مراجعین می شود.

این مرکز مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی کشور دارد و به صورت قانونی خدمات تشخیصی و درمانی خود را در حوزه روانشناسی ارائه می دهد. در این راستا، از روش های جدیدی که مطابق با علم روز دنیا هستند، برای درمان انواع اختلالات روانی استفاده می کند. برخی از رایج ترین درمان ها شامل طرحواره درمانی، روان پویشی کوتاه مدت و درمان شناختی- رفتاری می شوند.

مرکز مشاوره تهرانپارس امکانات و تجهیزات کافی برای ارائه ی خدمات در اختیار دارد. برای مثال، درمان اختلالاتی مانند بیش فعالی با استفاده از بیوفیدبک و نوروفیدبک انجام می شود. دستگاه ها و تجهیزات موردنیاز برای این نوع درمان در این مجموعه وجود دارند. این خدمات توسط درمانگران آموزش دیده به مراجعین ارائه می شوند. علاوه بر این، مشاوران و روانشناسان مرکز برای تشخیص اختلالات روانی و تخمین ضریب هوشی افراد از تست های روانشناسی استفاده می کنند.

از دیگر ویژگی های مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس می توان به ارائه ی خدمات به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین اشاره کرد. این مرکز برای راحتی حال افرادی که به دلایل دوری، مشغله و … نمی توانند به صورت حضوری در جلسات درمانی شرکت کنند، خدمات خود را به صورت تلفنی و آنلاین هم ارائه می دهد. ضمن اینکه خدمات آموزشی و جلسات کارگاهی هم در زمینه های آموزش مهارت های زندگی، فرزندپروری، مهارت های ارتباطی و … برگزار می کند. هدف از برگزاری کارگاه ها این است که کارکرد افراد را در سطح جامعه بهبود یابد و سطح سلامت روان آنها ارتقا پیدا کند. احترام به شخصیت مراجع، رفتار حرفه ای و مسئولیت پذیری از دیگر ویژگی های کارکنان مرکز مشاوره و روانشناسی تهران پارس می باشند.

 

مرکز مشاوره خوب در تهرانپارس

یکی از خدمات مرکز مشاوره خوب در تهرانپارس ، برگزاری جلسات مشاوره فردی است. شرکت در این جلسات باعث بهبود مهارت‌های ارتباطی می‌شود. مشاور با تکیه بر دانش و مهارت خود اهدافی را تعیین و روش‌های دستیابی به آنها را مشخص می‌کند. مرکز مشاوره خوب تهرانپارس محل مناسبی برای حل مشکلات افراد است. در این مرکز، روش‌های جدیدی برای ردیابی احساسات آموزش داده می‌شود.

درمانگر به مراجع کمک می‌کند تا سطح استرس خود را کنترل کند و تصمیم درستی برای حل مسئله بگیرد. به این ترتیب مراجع می‌تواند زندگی، شغل و روابط مدنظر خود را بسازد. تعداد جلسات مشاوره فردی در مرکز مشاوره خوب تهرانپارس به شدت علائم، سرعت پیشرفت، میزان استرس، حمایت خانواده و دیگران بستگی دارد. عامل دیگر این است که مشکل تا چه حدی در زندگی روزمره فرد تاثیر می‌گذارد یا مدت زمان بروز علائم چقدر است. البته نباید محدودیت‌های هزینه را فراموش کرد.

 

مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس

مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس به اعضای خانواده کمک می‌کند ارتباط بهتر و موثرتری با هم داشته باشند. مشاور خانواده از طریق صحبت با اعضای خانواده می‌تواند مسائل افراد خانواده را بهتر و روشن‌تر تحلیل کند.
هدف مرکز مشاوره خانواده در تهرانپارس بهبود روابط اعضای خانواده و رفع استرس‌ها و تنش‌های بین اعضا است. با این کار می‌تواند وضعیت خانواده را بهبود دهد، به طوری که تک تک افراد خانواده احساس خوشبختی کنند.

در جلسات مشاوره خانواده رفتار همه افراد خانواده و نقش آنها مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. مشاور خانواده در تهرانپارس با استفاده از دانش و تجربه خود به اعضای خانواده کمک می‌کند بر مشکلات و بحران‌های زندگی غلبه کنند. یک مشاور خوب ارتباطات درستی با افراد برقرار می‌کند و قدرت بالایی در حل مسائل دارد. او فردی اخلاق‌مدار است و آموزش‌های مفیدی به مراجعین خود ارائه می‌دهد. قدرت رهبری مشاور جزو مهم‌ترین ویژگی‌های او به شمار می‌رود.

شرکت در جلسات مشاوره خانواده در تهرانپارس تاثیر بسزایی در حفظ و توسعه سلامتی در خانواده و تقویت ارتباط و انسجام اعضای خانواده دارد. علاوه براین، به گسترش درک و همدلی بین اعضای خانواده کمک می‌کند. مشاور می‌تواند رویکرد حل مسائل با کمک الگوهای خانوادگی را در ذهن تک تک اعضای خانواده قرار دهد.

او برای رفع اختلالات و تعارضات خانوادگی از روش‌های مختلفی مانند روش استراتژیک، سیستماتیک، ساختارمند و بوون یان استفاده می‌کند.

تعریف مشاوره

مشاوره در لغت به معنای همکاری کردن و دریافت نظر یک فرد متخصص درباره ی انجام یک کار می باشد. البته تعاریف مختلفی برای مشاوره وجود دارد. در یکی از آنها از مشاوره به عنوان یک تعامل فعال بین دو نفر نام برده شده است که یکی از آنها (مشاور) تلاش می کند تا برای حل مشکل فرد دیگر (مراجع) به او کمک کند. در این فرایند، مراجع یاد می گیرد تا بیشتر خود را بشناسد و بهتر بتواند روابط بین خود با اطرافیان را درک نماید. علاوه بر این نحوه ی غلبه بر مشکلات و مدیریت مسائل را یاد می گیرد.

تعریف روانشناسی

روانشناسی دانشی است که به بررسی رفتارها و فرایندهای ذهن افراد می پردازد. موضوعات مختلفی مانند عملکرد ذهن، عواطف، تمرکز، احساسات، ادراک، شناخت، روابط فردی، اجتماعی و خانوادگی، رفتارها و شخصیت فرد مورد ارزیابی قرار می گیرند.

روانشناس خوب در تهرانپارس

روانشناس خوب در تهرانپارس ، عاشق یادگیری و تلاش است. او همواره در پی یادگیری روش های جدید برای کمک به مراجعین خود می باشد. دلسوزی و همدردی با مراجع از دیگر ویژگی های روانشناس هستند. دانش کافی در زمینه روان شناسی دارد و  با تکیه بر معلومات تخصصی و مهارت خود می تواند روند درمان را اداره کند. روانشناس خوب در تهرانپارس هرگز در مورد مراجع خود قضاوت نمی کند و مراجع را به خوبی درک می کند. این امر باعث می شود تا مراجع با خیال راحت و بدون نگرانی و استرس، مشکل خود را مطرح نماید. در واقع، روانشناس یک رابطه موثر با مراجع خود برقرار می کند تا پایه های اعتماد بین آنها محکم شود. به این ترتیب یک بستر مناسب فراهم می شود تا مراجع در مورد مشکل خود صحبت کند.

مهارت ارتباطی قدرتمند روانشناس می تواند به حل تعارضات بین مراجع و اطرافیان کمک کند. یکی از مهم ترین ویژگی های روانشناس خوب در تهرانپارس، هنر خوب گوش دادن است. او با تمام وجود به سخنان شما گوش می دهد و از طریق درک احساسات و عواطف با شما همدردی می کند. در این راستا هیچ گونه سرزنش یا قضاوتی انجام نمی دهد. احترام به شخصیت و پایبندی به باورها و ارزش های جامعه هم جزء ویژگی های روانشناس خوب می باشند.

او فردی است که به آیین و رسوم افراد جامعه اشراف دارد و به دور از هر گونه غرض ورزی و تعصب، برای کمک به شما تلاش می کند. از دیگر ویژگی های یک روانشناس خوب می توان به صبر و رازداری او اشاره کرد. او اسرار مراجع خود را حفظ می کند و از افشاء آنها خودداری می نماید. در غیر این صورت، اعتمادی میان آنها باقی نمی ماند.

 

بهترین روانشناس در تهرانپارس

بهترین روانشناس در تهرانپارس فردی صبور و شنونده ای فعال است. هرگز بیمار خود را قضاوت نمی‌کند. به خوبی می‌تواند یک ارتباط موثر برقرار کند. توانایی او در حل مسئله مشهود است. از دیگر ویژگی‌های بهترین روانشناس در تهرانپارس می‌توان به مهارت‌های تحلیلی، ارتباطی و مشاهده ای بالای او اشاره کرد. وضعیت مراجع برای او اهمیت دارد. به طوری که همواره پیگیر روند پیشرفت درمان بیمار خود است. بهترین روانشناس در تهرانپارس با مراجع خود احساس همدلی می‌کند و شرایطی را به وجود می‌آورد تا مراجع به راحتی و بدون استرس درباره مشکل خود سخن بگوید. او فردی معتمد است و اسرار مراجعین خود را فاش نمی‌کند.

 

روانشناس کودک در تهرانپارس

روانشناس کودک در تهرانپارس به مطالعه مراحل رشد و خصوصیات رشدی و رفتاری کودکان در هر سنی می‌پردازد. او روش صحیح تربیت و رفتار با کودک را می‌داند و اطلاعات و مهارت زیادی در زمینه مسائل تربیتی و پرورشی مناسب کودک دارد. بهترین روانشناس کودک در تهرانپارس می‌تواند در حوزه های مختلفی مانند فرزندپروری، خلاقیت، اعتماد به نفس و… به والدین آموزش دهد. روانشناس کودک تحولات و تغییرات جسمی، روانشناختی، عاطفی و عملکرد اجتماعی کودک و نیازهای او را مورد بررسی قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین خدمات بهترین روانشناس در تهرانپارس این است که اثربخش‌ترین روش‌های تربیتی و مفیدترین سبک فرزندپروری را به والدین آموزش می‌دهد. همچنین به آنها کمک می‌کند ارتباط بهتری با فرزندان خود داشته باشند. روانشناس کودک به مطالعه و بررسی مسائل روانی، شناختی، عاطفی، رشدی و رفتاری کودکان و نوجوانان می‌پردازد. علاوه بر این میزان آسیب‌پذیری های بیولوژیکی و مشکلاتی مانند نقص‌های شناختی، استرس، مشکلات اجتماعی و نحوه مواجهه با تغییرات رشدی را مورد ارزیابی و درمان قرار می‌دهد.

 

‫‬روانشناس بالینی کودک در تهرانپارس

‬روانشناس بالینی کودک در تهرانپارس با توجه به مبانی روانشناسی رشد و آسیب شناسی، به ارزیابی، تشخیص، آموزش، روان‌درمانی و توانبخشی کودک و خانواده می‌پردازد. او فردی است که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات و اختلالات سلامت روانی و رفتاری در کودکان و نوجوانان تخصص دارد.

معمولا روانشناس بالینی کودک تمرکز زیادی بر پیشگیری از بروز مشکلات دوران کودکی دارد. اغلب روانشناسان تلاش می‌کنند تا از بروز مشکل پیشگیری کنند یا اینکه قبل از شدت پیدا کردن مسئله، آن را رفع کنند. روانشناس بالینی کودک در تهرانپارس برای کمک به کودکان از روش‌های درمان روان‌کاوانه، رفتاردرمانی، دارودرمانی، آموزش مدیریت تربیتی، بازی‌درمانی، درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی، خانواده درمانی و طب رفتاری اطفال استفاده می‌کند.

او در زمینه مسائل مرتبط با ژنتیک، اختلالات یادگیری، رشد زبان، مسائل و اختلالات شخصیت و رشد و تربیت شناختی، جنسی و اجتماعی کودک به مطالعه می‌پردازد. روانشناس بالینی کودک در تهرانپارس قادر است به حل مشکلات کودکان کمک کند. معمولا این مشکلات در اثر مسائل خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به وجود می‌آیند.

یک روانشناس بالینی می‌تواند ناتوانی و تاخیرهای رشدی و یادگیری کودکان را ارزیابی و درمان کند. همچنین به مدیریت مسائل رفتاری کودک و خانواده وی بپردازد. از دیگر فعالیت‌های روانشناس بالینی کودک در تهرانپارس می‌توان به انجام تست‌های روانشناسی حوزه کودک، مدیریت استرس، نقایص شناختی، درمان مسائل روانی، شناختی، عاطفی، رشدی، رفتاری و… اشاره کرد.

به طور کلی، روانشناس بالینی کودک در تهرانپارس نیازهای اساسی روانشناختی کودک و نوجوان را درک می‌کند. او چگونگی تاثیر خانواده بر کودک را تحت نظر دارد. علاوه براین، اختلالات روانی و رفتاری، سازگاری اجتماعی و عاطفی و فرایندهای رشدی کودک را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در نهایت بهترین روش را برای درمان کودک به کار می‌گیرد.

همان‌طور که می‌دانید کودکان قشر حساسی هستند. برخی از آنها کم صحبت می‌کنند و علائم لجبازی و پرخاشگری را از خود نشان می‌دهند. روانشناس بالینی کودک در تهرانپارس با مهربانی و همدلی می‌تواند یک ارتباط موثر با کودک برقرار کند. رفتار دوستانه او باعث جلب اعتماد کودک می‌شود. برقراری یک ارتباط دوستانه تاثیر بسزایی در پیشرفت روند درمان دارد.

 

دکتر روانشناس در تهرانپارس

دکتر روانشناس در تهرانپارس وضعیت سلامت روان، ذهن و رفتار بیمار را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد. او با تکنیک‌های مختلفی به افراد آموزش می‌دهد که چطور با موقعیت‌های استرس‌زای زندگی مواجه شوند. دکتر روانشناس در تهرانپارس به افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن کمک می‌کند تا بهتر بتوانند وضعیت خود را مدیریت کنند. او دوره های مختلف آموزش‌های بالینی و آکادمیک روانشناسی را گذرانده است تا بتواند ذهن و رفتار مراجعین خود را بهتر درک کند. کسانی که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند می‌توانند برای غلبه بر شرایط خود از دکتر روانشناس در تهرانپارس کمک بگیرند.

 

مطب دکتر روانشناس در تهرانپارس

مطب دکتر روانشناس در تهرانپارس مکانی است که در آنجا خدمات متنوع مشاوره و روانشناسی به مراجعین ارائه می‌شوند. در این مطب زمان کافی برای مراجعین اختصاص داده می‌شود. فضای مطب دکتر روانشناس در تهرانپارس آرام است تا مراجعین بدون استرس و نگرانی بتوانند در مورد مسائل خود صحبت کنند. در این مطب برای وقت مراجعین ارزش قائل هستند و ساعات مراجعه به گونه ای تنظیم می‌شوند که تا حد امکان از هدررفت وقت مراجعین و همراهان آنها جلوگیری شود.

مطب دکتر روانشناس در تهرانپارس دارای امکانات خوب و مناسبی است. این امکانات شامل آب سردکن، تعداد کافی صندلی و… می‌شوند. در این مطب، برای کمک به بیماران از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای مانند نوروفیدبک و بیوفیدبک استفاده می‌شود. دکتر روانشناس برای حل مشکل بیمار خود از راهکارهای درمانی مانند روانکاوی، روش درمان رفتاری_ شناختی، گروه درمانی، خانواده درمانی و… بهره می‌برد.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت نوبت مشاوره از مطب دکتر روانشناس در تهرانپارس با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. 

بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس

بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس محل مناسبی است که می تواند به شما کمک کند تا به خوبی از بحران های زندگی خود عبور کنید. همه ی ما در زندگی خود با مسائل و مشکلات روحی مواجه می شویم. برخی از این مشکلات را می توانیم به تنهایی پشت سر بگذاریم اما گاهی اوقات قدرت رویارویی با مسائل را نداریم. بهترین کار در این زمان، کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه می باشد. روانشناس و مشاور فردی است که دانش، مهارت و تجربه ی لازم را دارد و می تواند به ما کمک کند. او با استفاده از تکنیک های خاصی می تواند به درمان مشکلات روحی و روانی در کودکان کمک کند. کودکان قشر آسیب پذیر جامعه هستند و ممکن است مشکلات روحی و روانی مختلفی را تجربه کنند. اما معمولا در مورد مسائل خود با والدین صحبت نمی کنند. یک روانشناس می تواند در زمینه تشخیص و رفع مشکل به کودک کمک کند. علاوه بر این، راهکارهای مناسبی برای رفع مسائل نوجوانان ارائه می دهد. حتما می دانید که نوجوانی یک دوره حساس است و افراد با ورود به آن، دچار تغییرات جسمی و روحی و روانی می شوند. پدیده بلوغ و تغییرات جسمی در کنار بحران هویت، ترس از آینده و چالش با والدین و دوستان باعث بروز رفتارهای مختلفی از سمت نوجوان می شوند. اگر این بحران ها مدیریت نشوند ممکن است عواقب بدی در پی داشته باشند. بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی تهران پارس خدمات متنوعی را به کودکان و نوجوانان ارائه می دهد. علاوه بر این، به افرادی که در اثر فشارهای زیاد زندگی دچار سردرگمی یا اختلالات روحی شده اند کمک می کند. از دیگر خدمات این مرکز، ارائه ی مشاوره پیش و پس از ازدواج است. بنابراین دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند یا زوجینی که در زندگی خود دچار مشکل شده اند، می توانند با استفاده از خدمات این مرکز تصمیم درستی برای زندگی و آینده ی خود بگیرند.

بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس با استفاده از روانکاوی و روش های تخصصی به افراد کمک می کند تا بحران های زندگی خود را پشت سر بگذارند. ارائه راهکار و یا درمان بیماری می تواند از فروپاشی زندگی های زیادی جلوگیری کند.

بنابراین بهترین کار این است که در مواجهه با مسائل مختلف زندگی مانند بیش فعالی کودکان، مشکلات روحی و روانی نوجوانان، مشکلات فردی، مسائل بین زوجین، خیانت، طلاق، درمان اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و … از بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس کمک بگیرید.

بهترین روانشناس تهرانپارس

بهترین روانشناس تهرانپارس به خوبی می تواند مشکلات شما را شناسایی و تجزیه و تحلیل کند. قدرت بالای او در حل مسئله باعث می شود تا راهکارهای مناسبی را برای رفع مشکل ارائه دهد. او فردی خلاق است و به خوبی می تواند در مواقع بحرانی تصمیم گیری کند. بهترین روانشناس تهرانپارس قادر به درک احساسات و هیجانات مراجع خود می باشد. به همین علت رفتارهای انتقادی، تحقیر، بی اعتنایی و خشم مراجع را تحمل می کند. او با مهارت خاصی می تواند با دیگران ارتباط برقرار نماید و منظور خود را به آنها انتقال دهد.

کلینیک مشاوره و روانشناسی تهرانپارس در چه حیطه هایی فعالیت می کند؟

مهم ترین کار روانشناس این است که رفتارهای انسان را بررسی کند و به ارزیابی پیامدهای آن بپردازد. ذهن هر فرد بر روی رفتار و فرایندهای روانی او تاثیر می گذارد. به همین علت مطالعه و بررسی رفتار و فرایندهای روانی انسان اهمیت زیادی دارد. روانشناس تلاش می کند تا احساسات، هیجانات و افکار فرد را درک کند و سلامت و بهداشت روان او را بررسی نماید. هدف کلینیک مشاوره و روانشناسی تهرانپارس ، کمک به بهبود عملکرد انسان ها است. علاوه بر این به بررسی مغز و عملکرد آن، اختلالات روانی و مشکلات سازگاری می پردازد.

دلایل مراجعه به مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس

همان طور که قبلا گفتیم همه ما در لحظاتی از زندگی خود دچار استرس، اضطراب، ناراحتی های ذهنی و نوسانات خلقی می شویم. دلیل این اتفاق می تواند مشکلات اقتصادی، عدم قبولی در امتحانات، مرگ عزیزان، جدایی و … باشد. گاهی اوقات و با گذشت زمان از چالش موردنظر عبور می کنیم. اما ممکن است در چنین شرایطی احساس پوچی و بی ارزشی کنیم. این افکار منفی می توانند آسیب های زیادی را از نظر روحی و جسمی به ما وارد کنند. به این ترتیب انرژی، بهره وری و سلامت روانی و جسمی ما تحت تاثیر قرار می گیرند. تشخیص و اصلاح این خصوصیات منفی می تواند به ما کمک کند. در واقع، روانشناس و مشاور به وسیله ی مراقبت از سلامت روان به ما کمک می کنند تا با استرس های روزمره و چالش های زندگی خود مقابله کنیم. اگر شما هم تصور می کنید فقط در مواقع ضروری باید از مشاور یا روانشناس کمک بگیرید، باید بدانید که این تصور اشتباه است. همان طور که یک ورزشکار برای داشتن سلامت جسمی و اندام متناسب همواره دستورات مربی خود را پیروی می کند، لازم است تا برای ارتقا سلامت روان به مرکز مشاوره و روانشناسی مراجعه نمایید. مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس در جهت ارتقا شخصیت، رشد مهارت ها، اصلاح رفتارهای نادرست، بهبود توانایی حل مسئله و … به شما کمک می کند.  

چه زمانی به مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس مراجعه کنیم؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم یا بهترین زمان برای مراجعه به مشاور و روانشناس چه موقع است؟ در پاسخ باید گفت هر گاه با یکی از احساسات زیر مواجه شدید، به طوری که موجب اختلال در زندگی شما شد، حتما به مرکز مشاوره و روانشناسی مراجعه نمایید. روانشناس بالینی این مرکز می تواند در کاهش اثرات و آسیب های احتمالی به شما کمک کند.

1- مرگ و از دست دادن عزیزان :

مرگ پدیده ای طبیعی است اما واکنش افراد نسبت به این پدیده یکسان نیست. برخی از افراد به صورت آشکار یا پنهان سوگواری می کنند و با گذشت زمان به زندگی عادی خود باز می گردند. اما عده ای دیگر نمی توانند با موضوع مرگ عزیز خود کنار بیایند. این امر مشکلات زیادی به وجود می آورد. یک روانشناس بالینی می تواند به فرد کمک کند تا با مرگ یا از دست دادن عزیز خود کنار بیاید.

2- تغییرات خواب و اشتها :

زمانی که تغییرات عمده ای در وضعیت خواب و خوراک فرد اتفاق می افتد، یک علامت هشدار دهنده است. در چنین شرایطی فرد از مشکلات روانی رنج می برد. این مشکلات بر روی خواب و اشتهای افراد موثر هستند. معمولا افراد مضطرب بی خواب می شوند. اما افراد افسرده، تمایل زیادی به خوابیدن دارند. بروز تغییرات شدید در خواب و اشتها را باید جدی گرفت.

3- کار زیاد :

هنگامی که شما کارهای زیادی باید انجام دهید، زمان استراحت شما کاهش می یابد. استرس و فشار کاری زیاد می تواند سلامت جسم و روان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

4- انزوا و گوشه گیری :

همه ما ممکن است لحظاتی از زندگی خود را در تنهایی به سر ببریم. افرادی که شخصیت درونگرا دارند بیش از سایرین از تنهایی لذت می برند. اما اگر فرد از حضور در جمع خودداری کند و در این شرایط دچار ترس و آشفتگی شود لازم است تا از یک روانشناس کمک بگیرد.

5- خشم و عصبانیت شدید:

احساس خشم و عصبانیت در لحظاتی از زندگی وجود دارند. اما اگر بین این احساس و موقعیتی که در آن قرار دارید تناسبی وجود نداشته باشد، باید منبع خشم را شناسایی کنید. در غیر این صورت ممکن است حوادث جبران ناپذیری رخ دهند. یک روانشناس می تواند در شناسایی منبع خشم به شما کمک کند.

6- از دست دادن علاقه :

اگر نسبت به فعالیت های روزمره خود احساسی ندارید و بی علاقه شده اید، ممکن است به علت ابتلا به افسردگی یا اضطراب باشد. درگیری فرد با مشکلات روانی و عاطفی موجب می شود تا دیگر از سرگرمی ها و فعالیت های اجتماعی لذت نبرد. این امر به دلایل مختلفی مانند سوگواری، افسردگی و … رخ می دهد. درمانگر به او کمک می کند تا بر احساسات و افکار منفی خود غلبه کند و با تنظیم عواطف خود به زندگی معمولی بازگردد.

7- ناامیدی :

افراد در برهه ای از زندگی خود ممکن است ناامیدی را تجربه کنند. برای مثال بعد از یک تجربه ی تلخ و دشوار، ناامید شدن طبیعی است. اما احساس ناامیدی مداوم یکی از علائم بیماری های روحی و روانی است و می تواند خطرناک باشد. ادامه دار شدن این حس موجب پدید آمدن افکار خودکشی می شود.

8- خستگی زیاد :

این علامت ممکن است نشان دهنده افسردگی در فرد باشد. زمانی که فرد دچار خستگی مفرط می شود، به خوبی نمی خوابد و زندگی عادی او دچار مشکل می شود.

9- افت عملکرد تحصیلی یا شغلی :

گاهی اوقات مشکلات سلامت روان باعث افت تحصیلی یا شغلی می شوند. معمولا افرادی که دچار مشکلات عاطفی و روانی هستند، این افت را تجربه می کنند. در این حالت، تمرکز و توجه آنها کاهش پیدا می کنند و علاقه ای به حضور در مدرسه یا محل کار ندارند. مشکلات شغلی زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کنند که اشتباه فرد به سلامت خود یا دیگران آسیب وارد کند. برای مثال اشتباه یک پزشک می تواند حوادث جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. در این شرایط فرد باید برای کنترل استرس یا حل مشکل روانی خود از یک روانشناس کمک بگیرد.

10- اختلالات روانی :

برخی از افراد دچار اختلالات روانی می شوند. از جمله این اختلالات می توان به اختلالات خلقی، شخصیت ، اختلال خوردن، وسواس اجباری و … اشاره کرد. این اختلالات به صورت های مختلفی بروز می کنند و می توانند به مشکلات دیگری تبدیل شوند. برای شناخت و تشخیص اختلال می توان از یک روانشناس کمک گرفت.

علاوه بر مواردی که نام بردیم در صورت مواجهه با علائم افسردگی، مشکلات مربوط به روابط و مسائل خانوادگی، عادت های نادرست مثل اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر، ضربه روانی شدید و مواردی از این دست می توانید به مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس مراجعه نمایید.

خدمات کلینیک مشاوره و روانشناسی خانم آرزو امیدوار خدا

کلینیک مشاوره و روانشناسی خانم آرزو امیدوار خدا خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه می دهد. از جمله این خدمات می توان به زوج درمانی، مشاوره پیش و پس از ازدواج، انجام و ارزیابی انواع تست های روانشناسی، نوروفیدبک و بیوفیدبک، درمان انواع اختلالات روحی و روانی مانند افسردگی، اضطراب، مشکلات فردی، اختلالات مربوط به کودکان و نوجوانان و … اشاره کرد.

سوالات متداول

مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس چه خدماتی ارائه می دهد؟

این مرکز خدمات متنوع روانشناختی را در زمینه های روان سنجی، روان درمانی، درمان های گروهی، نوروفیدبک، بازی درمانی، کاردرمانی، آموزش والدین و بهبود توانمدی های شناختی و کلیه خدمات تشخیصی و درمانی مربوط به کودکان و نوجوانان ارائه می دهد.

چه کسانی می توانند از خدمات مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس استفاده کنند؟

افراد در هر سنی می توانند از خدمات این مجموعه بهره مند شوند. کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برای دریافت مشاوره یا حل مشکل خود می توانند از روانشناس کمک بگیرند.

چه زمانی به مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس مراجعه کنیم؟

هنگامی که شرایطی مانند مرگ عزیزان، سوء استفاده جسمی و جنسی، خیانت، طلاق، تغییر اشتها و خواب، انزوا، افت شدید تحصیلی و کاری، ناامیدی، اختلالات روانی مانند استرس و افسردگی، تمایل به عادت های اشتباه مانند مصرف الکل و مواد مخدر و مسائلی از این دست را تجربه کردید، زمان آن رسیده که به مرکز مشاوره و روانشناسی مراجعه نمایید.

بدون نظر on مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس

نظر بدهید

پاسخگوی شما عزیزان 9 الی 21