با مشاوران ما صحبت کنید

چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟

چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟

چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟ برخی تصور می‌کنند خیانت مرد فقط زمانی رخ می‌دهد که علاقه ای بین او و همسرش وجود نداشته باشد؛ در حالی که همیشه دلیل خیانت مرد به زن، بی‌علاقگی نیست.

بر اساس روانشناسی خیانت مرد به زن می‌توان گفت همیشه یک رابطه بد نیست که باعث خیانت می‌شود. گاهی اوقات ممکن است خیانت به عشق پاک هم اتفاق بیفتد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیشتر مردانی که به زن خود خیانت کرده اند، به همسرشان علاقه دارند. همچنین دوست ندارند آسیبی به زندگی مشترکشان وارد شود. در این صورت، سوالی در ذهن شما ایجاد می‌شود که چرا این مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال که چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند؟ ادامه مقاله را مطالعه کنید.

چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟

10 مورد از مهم‌ترین دلایلی که مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند.

دلایل مختلفی برای خیانت مرد به زن وجود دارد. راضی نبودن از ازدواج، برآورده نشدن نیازها و انتظارات، عدم مدیریت رابطه جنسی، سن و شرایط کاری و زندگی، کاهش جذابیت همسر، رفتارهای غیرقابل تحمل همسر، از بین رفتن شوق و اشتیاق ابتدای آشنایی برخی از این دلایل هستند. اما برخی مردان با وجود علاقه به همسر و زندگی خود، باز هم خیانت می‌کنند.

در این قسمت به 10 دلیل مهم خیانت مرد به زنی که دوستش دارد اشاره می‌کنیم.

1- خودخواهی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود مرد با وجود دوست داشتن همسرش به او خیانت کند، خودخواهی است. برخی مردان، ذاتا افراد خودخواهی هستند و با وجودی که از زندگی با همسرشان و روابط عاطفی، جنسی و… با او لذت می‌برند، باز هم خیانت می‌کنند. چرا که معتقدند لیاقت آنها بیش از این زندگی است و به همین دلیل، به تعهد خود وفادار نمی‌مانند و به سراغ ایجاد رابطه جدیدی می‌روند.

خودخواهی | چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟

2- خود کاوشی

برخی مردان برای اینکه بتوانند بخش‌های سرکوب شده خود را پیدا کنند، دست به خیانت می‌زنند. آنها به دنبال ایجاد تغییر در خود یا زندگی مشترکشان نیستند؛ بلکه فقط برای مدتی می‌خواهند از محدودیت‌های زندگی فعلی دور باشند. این مردان به دنبال شخص دیگری برای برقراری رابطه عاطفی یا جنسی نیستند. بلکه می‌خواهند لایه ها و نسخه های مخفی درونی خود را کشف کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟ را مطالعه کنید.

3- امتحان کردن موضوع ممنوعه

چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟ خیانت یک امر ممنوع است و زوجین از انجام آن منع شده‌اند. چرا که باعث فروپاشی زندگی مشترک آنها می‌شود. ممنوعیت این موضوع باعث جذابیت آن شده است. برخی مردان فقط با هدف امتحان این موضوع، به همسر خود خیانت می‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک گرفته شود.

4- آسیب‌های روحی و روانی به جای مانده از دوران کودکی

یکی از پاسخ‌هایی که می‌توان به سوال « چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟ » داد، آسیب‌های روحی و روانی به جای مانده از دوران کودکی است.

برخی افراد در دوران کودکی، مسائلی مانند آزار جسمی، غفلت، سوء استفاده جنسی و… را تجربه کرده اند. آثار این زخم‌های دوران کودکی ممکن است در بزرگسالی به صورت خیانت نمایان شود. چنین مردانی تلاش می‌کنند نقص‌های عاطفی خود را از طریق خیانت به همسرشان جبران کنند.

5- حس ناامنی و نداشتن اعتماد به نفس کافی

گاهی اوقات مرد اعتماد به نفس پایینی دارد و احساس جذابیت، قدرت و… نمی‌کند. این مرد، خود را پایین‌تر از همسرش می‌بیند. به همین علت دنبال راهی برای تایید اعتبار خود است. او تصور می‌کند با استفاده از خیانت می‌تواند به این هدف خود برسد. مردانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، از طریق خیانت به دنبال حس شایستگی و مطلوب بودن هستند.

حس ناامنی و نداشتن اعتماد به نفس کافی | چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟

6- انتظارات غیر منطقی

انتظارات غیر منطقی و غیر واقع‌بینانه یکی دیگر از دلایلی است که باعث خیانت مرد به زنی می‌شود که دوستش دارد. برخی مردان علاقه زیادی به همسر خود دارند و برای او هر کاری انجام می‌دهند. به همین علت تصور می‌کنند همسرشان هم باید این کار را انجام دهد و حتی نیازهای غیرمنطقی او را براورده نماید.

هنگامی که چنین اتفاقی نمی‌افتد، به همسر خود خیانت می‌کنند. این نوع از مردان برای برآورده شدن انتظارات غیر واقعی خود، تعهدشان را زیر پا می‌گذارند. با این حال، همسر خود را دوست دارند و به زندگی مشترکشان ادامه می‌دهند.

7- مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی

برخی افراد در هنگام هوشیاری به همسر خود خیانت نمی‌کنند؛ اما زمانی که مواد مخدر یا الکل مصرف کرده اند به دلیل عدم هوشیاری مرتکب خیانت جنسی شده‌اند. آنها از خیانت خود پشیمان و ناراضی هستند.

در چنین شرایطی، باید حساب شده عمل کرد. همسر چنین فردی باید از او بخواهد که مصرف الکل و مواد مخدر را کنار بگذارد. این کار می‌تواند زمینه اعتماد و بخشش مرد را فراهم کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ را مطالعه کنید.

8- علاقه به داشتن زندگی هیجانی

چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟ برخی مردان با وجودی که هیچ‌گونه کمبود محبتی ندارند و از زندگی مشترک خود ناراضی نیستند، باز هم خیانت می‌کنند. آنها به دنبال هیجان در زندگی هستند.

در ابتدای زندگی، هیجان ناشی از آشنایی، عاشق شدن، ازدواج، بچه دار شدن و… را تجربه کرده اند. به مرور زمان، زندگی آنها ثبات پیدا کرده است. برای داشتن هیجان در زندگی، به سمت خیانت سوق پیدا می‌کنند.

9- کنجکاوی

روانشناسی خیانت مرد به زن عنوان می‌کند کنجکاوری می‌تواند زمینه خیانت مرد را فراهم سازد. برخی مردان با وجود رضایت از زندگی فعلی خود، به دنبال تجربه دیگری هستند. آنها می‌خواهند بدانند اگر مسیر دیگری را برای زندگی انتخاب می‌کردند، چه اتفاقاتی رخ می‌داد. او به دنبال تجربه یک راه جدید در زندگی است. به همین علت، خیانت را انتخاب می‌کند.

10- ابتلا به بیماری روانی

گاهی اوقات مشکلی در زندگی مشترک فرد وجود ندارد؛ اما به دلیل ابتلای او به بیماری روانی یا ذهنی، خیانت اتفاق می‌افتد. بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی، اضطراب دلبستگی و… بیشتر به سمت خیانت سوق پیدا می‌کنند. برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی لازم است از مشاور کمک گرفته شود.

ابتلا به بیماری روانی | چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟

سخن پایانی درباره اینکه چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟

خیانت عامل بسیار مخربی در زندگی مشترک محسوب می‌شود. ممکن است شما هم این موضوع را تجربه کرده باشید. بسیاری از افراد در مواجهه با خیانت همسر خود به دنبال علت آن هستند. چرا که آنها معتقدند روابط سالم و زندگی شادی داشتند.

اگر شما هم با وجود داشتن یک زندگی سالم، با خیانت شوهر خود مواجه شده اید، فورا برای جدایی اقدام نکنید. بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس مکان مناسبی برای حل مشکل شما است. مشاور، بعد از ریشه یابی مسئله به شما کمک می‌کند بهترین راه‌حل را انتخاب کنید. گاهی اوقات راهکارهای مشاور در کنار تلاش‌های مرد می‌تواند اعتماد زن را جلب کند و زندگی آنها را از نو بسازد.

شما هم می‌توانید نظر خود را درباره سوال « چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟ » با ما به اشتراک بگذارید.

بدون نظر on چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟

نظر بدهید

پاسخگوی شما عزیزان 9 الی 21