مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس

مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس محل مناسبی است که به شما کمک می کند تا راهکار مناسبی در مقابل خیانت همسر خود پیدا کنید. در این مرکز، دلایل خیانت مورد بررسی قرار می گیرند و آگاهی های لازم به افراد داده می شود تا بتوانند بهترین واکنش را در قبال خیانت همسر خود داشته باشند.

مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس ، مسئله ی خیانت را به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می دهد. همه ی جوانب آن را بررسی کرده و به زوجین کمک می کند تا از بروز خیانت پیشگیری کنند. علاوه بر این به افرادی که با خیانت مواجه شده اند، راهکارهایی ارائه می دهد تا بتوانند وضعیت موجود را مدیریت نمایند.  

متخصصین شاغل در مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس ، افراد آموزش دیده و حرفه ای هستند که با دانش و تجربه ی خود می توانند مسئله را ریشه یابی کنند و در جهت رفع آن به زوجین کمک نمایند.

معمولا دختران و پسران جوان با ازدواج کردن به دنبال یک زندگی آرام و عاشقانه هستند. آنها با اعتماد به یکدیگر تلاش می کنند تا یک زندگی زیبا را برای خود بسازند. اما زمانی که خیانت به همسر اتفاق می افتد، این اعتماد از بین می رود و حتی محکم ترین پیوندهای عاشقانه هم نابود می شوند. خیانت ، مسئله ای است که تحمل یا بخشش آن بسیار سخت است و کمتر کسی با چنین موضوعی کنار می آید. هنگامی که افراد در چنین موقعیتی قرار می گیرند، بهتر است از تصمیمات عجولانه خودداری کنند و برای پیدا کردن بهترین راه حل از مشاوران کاربلد کمک بگیرند. مرکز مشاوره خیانت شرق تهران پارس یکی از مراکزی است که مشاوره های تخصصی را در زمینه خیانت همسران ارائه می دهد.

خیانت به همسر از دیدگاه روانشناسی

علم روانشناسی به این نکته تاکید می کند که اصلی ترین عواملی که موجب خیانت همسران به یکدیگر می شوند، افراط و تفریط هستند. زوجین در مسیر زندگی زناشویی خود با مشکلات و آسیب های زیادی روبه رو می شوند. این مسائل می توانند مسیر زندگی، اعتماد و امنیت زندگی مشترک آنها را تحت تاثیر قرار دهند. بهترین کار برای رفع مشکل خیانت همسران مراجعه به مراکز مشاوره است. شرکت در جلسات مشاوره به زوجین کمک می کند تا بهترین عملکرد را در مواجهه با چنین مشکلاتی داشته باشند.

خیانت به همسر

مشاوره یک نوع ارتباط میان دو نفر است که یکی از آنها تلاش می کند تا از طریق درک فرد مقابل به حل مشکل وی کمک کند.

انواع خیانت به همسر (خیانت زناشویی)

معمولا زمانی که صحبت از خیانت همسر به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن افراد خطور می کند، خیانت جنسی است. در حالی که خیانت همسران در زندگی زناشویی، انواع مختلفی دارد. به طور کلی، خیانت یکی از مسائل رایجی است که در بسیاری از روابط دیده می شود. زمانی که فرد متوجه خیانت شریک زندگی خود می شود، از نظر عاطفی آسیب می بیند. در این قسمت به برخی از انواع خیانت اشاره می کنیم.

1- خیانت فیزیکی یا جنسی :

شایع ترین و مخرب ترین نوع خیانت زناشویی محسوب می شود. در این نوع خیانت، فرد با شخصی غیر از همسر خود، ارتباط جنسی برقرار می کند. اما ممکن است همچنان از نظر عاطفی به همسر خود وابسته باشد و فقط برای تجربه ی فانتزی های جنسی خود دست به خیانت بزند. خیانت جنسی در هر دو گروه مردان و زنان دیده می شود. هنگامی که همسرِ فرد خیانتکار متوجه کار او می شود، اعتماد میان آنها متزلزل می گردد. حالت های افسردگی، خشم، نا امیدی، عدم اعتماد به نفس و احساس بی ارزشی در وی ایجاد می شوند. علاوه بر این، وسواس های فکری و غیر قابل کنترل، عملکرد روزانه او را مختل می کنند. باورهای او نسبت به همسرش تغییر می کنند و دیگر در کنار او احساس امنیت نمی کند.

در چنین شرایطی حتی اگر زندگی مشترک ادامه پیدا کند، نمی تواند استحکام قبل از خیانت را داشته باشد. معمولا زمانی که مردی متوجه خیانت جنسی همسر خود می شود، حس می کند که نمی تواند از نظر جنسی نیازهای همسر خود را پاسخ دهد. اما در مورد زنان این طور نیست. وقتی که یک زن متوجه می شود که همسر وی بدون اینکه مشکل عاطفی داشته باشد، دچار خیانت شده است علت آن را غفلت همسر می داند.

2- خیانت عاطفی یا احساسی :

این نوع خیانت لزوما به معنای برقراری رابطه جنسی نیست اما می تواند این رابطه را دربرگیرد. معمولا خیانت عاطفی با یک دوستی ساده آغاز می شود. آرام آرام عواطف شکل می گیرند و فرد از نظر احساسی درگیر می شود. اعتماد و صمیمیت بیش از حد به وجود می آید. فرد در مورد احساسات، عقاید و … صحبت می کند و آنقدر در این رابطه غرق می شود که دیگر به زندگی زناشویی خود پایبند نمی باشد.

5- خیانت برای خروج از رابطه فعلی :

فردی که مرتکب این نوع خیانت می شود، دائما به فکر پایان رابطه ی فعلی خود است. او می خواهد هر چه زودتر از همسرش جدا شود. ممکن است دلایل مختلفی برای این کار خود داشته باشد. برخی افراد تصور می کنند که تغییر کرده اند و دیگر نمی توانند به این نوع زندگی خود ادامه دهند. عده ی دیگری هم بر این باور هستند که ازدواج آنها به کلی اشتباه بوده است یا با فردی که مناسب آنها نیست ازدواج کرده اند. فرقی نمی کند که به چه علت در فکر اتمام رابطه هستند. حتی اگر زمان زیادی از ازدواج آنها گذشته باشد، این رابطه به پایان خود نزدیک می شود. بر اساس آمارها، افرادی که درگیر این نوع خیانت هستند یا اصلا با هم ازدواج نمی کنند یا اگر ازدواج کنند، روابط آنها چندان دوام نمی آورد.

3- خیانت تصادفی :

در این نوع خیانت، فرد تصمیم می گیرد برای یک شب با فرد دیگری ارتباط برقرار کند. معمولا این نوع خیانت به دلیل جنون موقت، کنجکاوی، مصرف زیاد الکل و هیجانات لحظه ای رخ می دهد. در خیانت تصادفی که با نام خیانت یک شبه هم شناخته می شود، فرد از نظر عاطفی درگیر نمی شود. او برای توجیه کار خود، عنوان می کند که رابطه کاملا تصادفی اتفاق افتاده است. در حالی که واقعا این طور نیست و فرد با تصمیم خود، این رابطه را برقرار می کند. مسافرت های کاری شرایط مناسب برای خیانت یک شبه را فراهم می کنند. معمولا این افراد مشکلی با همسر خود ندارند و  به زندگی مشترک خود ادامه می دهند، در حالی که از خیانت خود رنج می برند.

6- خیانت پیامکی یا چتی :

برخی از افراد با استفاده از پیامک یا چت اقدام به خیانت می کنند. با توجه به گزارش وب سایت فاکس نیوز، هر روز بر تعداد افراد درگیر خیانت پیامکی افزوده می شود. این نوع خیانت ممکن است در حالی رخ دهد که افراد همدیگر را نمی بینند و از طریق پرسیدن حال و احوال با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

4- خیانت اینترنتی یا سایبری :

گسترش اینترنت و در دسترس بودن آن زمینه بروز این نوع خیانت را فراهم کرده است. در حال حاضر، خیانت اینترنتی یکی از مشکلات رایج بین زوجین می باشد. مدل های مختلف خیانت اینترنتی شامل ارسال پیام ها و تصاویر جنسی، عشق بازی با دیگران در فضای مجازی، قرار ملاقات های اینترنتی و … می شود. این نوع خیانت را نمی توان به سادگی تشخیص داد. خیانت های اینترنتی یا سایبری در صورتی که ادامه پیدا کنند می توانند به خیانت عاطفی یا فیزیکی منجر شوند.

7- خیانت انتقامی یا انتقام جویانه :

معمولا کسانی درگیر این نوع خیانت می شوند که تمایلی برای خیانت ندارند. آنها در مواجهه با خیانت همسر خود، اقدام تلافی جویانه انجام می دهند. در حالی که بهتر است به جای این کار، گزینه ی طلاق را انتخاب کنند.

8- خیانت توافقی :

این نوع خیانت زمانی شکل می گیرد که همسران با آگاهی یکدیگر وارد رابطه با نفر سوم می شوند. بر اساس آمار، خیانت توافقی در جوامع مدرن بیشتر است و روز به روز در حال گسترش می باشد. زوج های درگیر در این نوع خیانت، اعتماد چندانی به یکدیگر ندارند و نسبت به هم بسیار حسادت می کنند. آنها زندگی آرامی ندارند و همواره در استرس به سر می برند. این نوع خیانت ممکن است به دلایل مختلفی مانند ازدواج اجباری و بدون علاقه، یکنواختی رابطه و تنوع طلبی و اختلاف در زندگی مشترک رخ دهد. بروز این خیانت می تواند پیامدهای گوناگونی مانند حسادت، تربیت بد فرزندان و تاثیر بر روابط خانوادگی داشته باشد. برای پیشگیری از بروز خیانت توافقی بهتر است از ازدواج های اجباری خودداری کنید و به مقوله ی تفاهم در بحث ازدواج دقت داشته باشید. یعنی سعی کنید با فردی ازدواج کنید که با هم تفاهم داشته باشید. در طول زندگی بهتر است تا مشکلات خود را با صحبت کردن، مشورت با بزرگترها و کمک گرفتن از مشاور حل کنید.

انتقام از خیانت

انتقام از همسر خیانتکار ، یک نوع هیجان منفی است که انرژی روانی زیادی را از فرد خیانت دیده می گیرد. او برای تخلیه هیجان، نفرت و کدورت خود دست به انتقام می زند. شاید شما هم در معرض خیانت قرار گرفته باشید و به فکر انتقام باشید. اما آیا به نظر شما انتقام از همسر خیانتکار راهکار مناسبی است؟ ممکن است تحت فشارهای روانی زیاد تصمیم به انتقام بگیرید. اما آیا به پیامدهای انتقام هم فکر کرده اید؟ فرقی نمی کند که خیانت به چه شکلی یا نسبت به چه کسی باشد، در هر صورت باید پیامدهای آن را در نظر بگیرید.

انتقام از مرد خیانتکار

برخی از زنان در مواجهه با خیانت همسر خود به فکر انتقام می افتند. آنها تصور می کنند که فردی شکست خورده و ضعیف هستند. به دلیل فشار روحی و روانی زیاد فکر می کنند که دیگر نمی توانند مثل قبل باشند. این مسئله در مورد زنانی که صاحب فرزند هستند، شدت بیشتری دارد. آنها به خاطر خود و فرزندانشان تصمیم به انتقام می گیرند. معمولا چنین افرادی از همسر خود شکایت می کنند و به دنبال دریافت مهریه هستند. در برخی موارد هم آبروی همسر را در خانواده و محل کار می برند. البته برخی از افراد هم ترجیح می دهند تا مقابله به مثل کنند.

مهمترین دلایل انتقام خیانت همسر

خیانت و بی وفایی تاثیر منفی بر روابط همسران می گذارد. این موضوع زمانی شدت پیدا می کند که خیانت جنسی اتفاق بیفتد. برقراری ارتباط نامشروع موجب تخریب روابط زناشویی و دلزدگی و سردی زندگی مشترک می شود. بسیاری از افرادی که خیانت همسر را تجربه می کنند، تصمیم به انتقام می گیرند.

تخلیه خشم و عصبانیت، صدمات روحی و روانی، کاهش اعتماد به نفس، دلزدگی، تمایل نداشتن به ادامه رابطه، جلب محبت و توجه دیگران و تصور قربانی بودن از جمله مهم ترین دلایل تمایل افراد به انتقام از همسر خیانتکار می باشند.

انتقام از زن خیانتکار

معمولا زمانی که مردی متوجه خیانت همسر خود می شود، احساسات مختلفی مانند خشم، عصبانیت، ناراحتی و … را تجربه می کند. بیشتر مردان دچار خشم و عصبانیت می شوند. این افراد در چنین شرایطی یا باید همسر خود را ببخشند و به زندگی خود ادامه دهند یا اینکه از همسر خود جدا شوند. البته برخی از افراد در مواجهه با خیانت همسر خود، تصمیم به انتقام می گیرند. تحمل فشار روانی این اتفاق برای آنها چنان دشوار است که نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند. خشم و عصبانیت بیش از حد مردان می تواند حوادث تلخی را رقم بزند. خیانت همسر باعث می شود تا اعتماد به نفس مرد کاهش یابد و غرور او خدشه دار شود. بسیاری از مردان این شرایط را تحمل نمی کنند و با یک تصمیم اشتباه، اوضاع را سخت تر می کنند.

انواع انتقام از خیانت همسر

افرادی که با خیانت همسر خود مواجه می شوند، این عمل آزاردهنده را با استفاده از روش های مختلف جبران می کنند. تعداد کمی از زنان و مردانی که خیانت دیده اند، همسر خود را ترک می کنند یا اینکه تلاش می کنند با حذف عوامل نامطلوب، رابطه ی خود و همسر را بازسازی کنند. البته باید توجه داشت که شرایط بعد از خیانت سخت تر می شود. چرا که ستون های اعتماد میان همسران از بین رفته اند.

بعضی از زنان و مردان زخم خورده، برای انتقام از همسر خود دست به کارهایی می زنند که آسیب بیشتری به زندگی آنها وارد می کنند. 

به طور کلی انواع انتقام از خیانت همسر شامل خیانت متقابل، ترک همسر، آسیب رساندن به همسر و نفر سوم، تهدید همسر بواسطه ی دیگران، هتک حرمت و آبروریزی در خانواده، فامیل و محل کار می شود.

جدایی برای انتقام از همسر ، درست یا اشتباه ؟

همان طور که گفتیم واکنش افراد در مقابل خیانت همسر متفاوت می باشد. اما آیا واقعا انتقام گرفتن کار درستی است؟ آیا طلاق بهترین راه حل می باشد؟

به عقیده ی روانشناسان و افراد فعال در حوزه روان درمانی، کسانی که متوجه خیانت همسر خود می شوند، بهتر است از هر گونه اقدام عجولانه خودداری کنند. ابتدا همه ی جوانب کار را بسنجند و اگر تمایلی برای ادامه رابطه و بازسازی آن نداشتند، برای جدایی اقدام نمایند. البته کسانی که به علت علاقه زیاد یا ترس، اقدام به جدایی نمی کنند باید بدانند که برای ادامه زندگی مشترک لازم است تا فرد خیانت دیده همسر خود را ببخشد.

معمولا افراد خیانت دیده دچار احساسات مختلفی مانند غم و اندوه، خشم، عصبانیت، کاهش اعتماد به نفس و … می شوند. آنها تحت تاثیر فشارهای روحی و روانی زیادی قرار دارند. بنابراین ممکن است تصمیم اشتباهی بگیرند. با توجه به این مسئله بهتر است از اقدامات عجولانه پرهیز کنند و از یک روانشناس کمک بگیرند.

مشاور خیانت کیست؟

مشاور خیانت فردی تحصیل کرده و آموزش دیده است که با هدف کمک به زوجین و هدایت آنها به سمت یک تصمیم درست فعالیت می کند. او هرگز اجازه ی تصمیم گیری شخصی ندارد، بلکه نقش وی فقط ارائه ی مشاوره است. یک مشاور خیانت در اولین گام، با دو طرف صحبت می کند تا بتواند علت و ریشه ی خیانت را شناسایی و مشکل را رفع کند. سپس با مشاوره های خود به افراد کمک می کند تا تصمیم درستی درباره ی این مسئله بگیرند.

دلایل خیانت همسر

دلایل مختلفی برای خیانت همسران به یکدیگر وجود دارند. گاهی اوقات آگاهی نداشتن درباره ی نحوه ی رفتار با همسر یا عدم اعتماد متقابل بین همسران می تواند صمیمیت بین آنها را از بین ببرد و زمینه خیانت را فراهم کند. برخی از زوجین برای استحکام روابط زناشویی خود هیچ تلاشی نمی کنند و این امر می تواند مشکلات زیادی را در زندگی مشترک آنها ایجاد کند که مخرب ترین آن خیانت می باشد. بعضی افراد به علت مشکلات اقتصادی یا زیاده طلبی و بلندپروازی به همسر خود خیانت می کنند. البته این ها تنها مواردی نیستند که منجر به خیانت همسران به یکدیگر می شوند. ازدواج اجباری، تربیت نادرست خانوادگی، نبود احترام بین زوجین، بروز رفتارهای زشت و ناپسند با یکدیگر می توانند از دلایل دیگر خیانت همسران باشند. متاسفانه گسترش شبکه های اجتماعی و مجازی هم به این مشکل دامن زده است و بسیاری از افراد بدون توجه به تعهد خود نسبت به همسر و خانواده، اقدام به خیانت می کنند.

چه کسانی بیشتر خیانت می کنند؟

نتایج حاصل از مطالعات 10 سال اخیر نشان می دهند افرادی که در لحظه تصمیم می گیرند و قبل از انجام کارهای خود فکر نمی کنند، مستعد خیانت هستند. این افراد ، شخصیتی تکانشی دارند و به همین علت احتمال لغزش در آنها زیاد است. علاوه بر این، کسانی که اعتماد پذیری پایینی دارند یا از نظر روانی و وجدانی اهمیتی به تعهدات خود نمی دهند، به سرعت در مسیر خیانت قرار می گیرند. با توجه به پژوهش های انجام شده، افراد بی بند و بار و کسانی که اصول اعتقادی و ایمانی محکمی ندارند، جزء این دسته افراد به شمار می روند. البته نباید از افراد کم سال هم غافل شد.

چطور می توان به شخصیت افرادی که مستعد خیانت هستند پی برد ؟

امروزه مراکز مشاوره و روانشناسی زیادی در کشور فعالیت می کنند. با استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره زوجین، استفاده از آزمون های شخصیت شناسی طرفین و … می توان از بروز مشکلاتی مانند خیانت زناشویی پیشگیری کرد.

رفع مشکل خیانت زناشویی در مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس

آیا راه حلی برای مسئله ی خیانت زناشویی وجود دارد؟ در هنگام رویارویی با چنین مشکل دردناکی چه باید کرد؟ برای رفع مشکل خیانت زناشویی ، باید صبر داشته باشید و از همسر خود بخواهید تا علت این رفتار خود را بیان کند. با توجه به اینکه شما در شرایط مطلوبی قرار ندارید و مواجهه با مسئله خیانت همسر و لغزش او، ذهنیات و روحیات شما را تحت تاثیر قرار داده است ، مراجعه به مرکز مشاوره می تواند به شما کمک کند. مشاوره های خانوادگی و روانشناسی این مرکز نتایج و تاثیر مثبتی در زندگی شما خواهند داشت. مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس در جهت بازگشت زندگی شما به حالت عادی و بهبود روابط زناشویی شما تلاش می کند. تجربه و تخصص این مرکز شرایطی را ایجاد می کنند تا در کنار بازسازی روابط شما و همسر، دیگر چنین اشتباهاتی رخ ندهند.

مراحل درمان خیانت زناشویی

اولین مرحله برای درمان خیانت زناشویی، شناسایی احساسات می باشد. ممکن است شما در مواجهه با خیانت همسر خود، دچار احساساتی مانند غم، خشم، اندوه، تعجب، گیجی، عصبانیت و شرمندگی شوید. در این شرایط، بروز یک تلاطم احساسی کاملا طبیعی است. در ادامه باید حس انتقام جویی خود را کنترل کنید. درست است که این کار، مشکل به نظر می رسد اما باید در برابر حس خود مقاومت نمایید. در مرحله ی بعد، به خود فرصت دهید و برای خود وقت بگذارید. یعنی سعی کنید مدتی را به دور از همسر خود سپری کنید بدون اینکه به او پیام بدهید یا با او صحبت کنید. اگر همسر شما خواست تماس بگیرد، با آرامش از او بخواهید تا به شما زمان دهد تا در مورد درمان خیانت بیشتر فکر کنید. با گذشت زمان، احساسات شما کمرنگ تر می شوند و می توانید تصمیم درست تری بگیرید.

در این مرحله می توانید با یک فرد دلسوز و البته بی طرف صحبت کنید. اگر چنین فردی را در اطراف خود ندارید می توانید به مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس مراجعه کنید. دلایل بروز خیانت و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. به عمق رابطه خود توجه و در این مورد فکر کنید. در مرحله ی بعد به همسر خود فرصت دهید تا در مورد علت خیانت خود توضیح دهد. بهتر است در آرامش با هم صحبت کنید. اگر نمی توانید افکار و احساسات خود را بدون عصبانیت بیان کنید، برای همسرتان نامه بنویسید. مرحله ی آخر درمان خیانت این است که در مورد بخشش همسر خود تصمیم گیری کنید.

نکته : برای آشنایی بیشتر در مورد خیانت همسر، علائم و راهکارهای مقابله با خیانت، انتقام و نحوه ی مواجهه با همسر خیانتکار می توانید پکیج خیانت را تهیه نمایید.

خدمات کلینیک مشاوره و روانشناسی خانم آرزو امیدوار خدا

کلینیک مشاوره و روانشناسی خانم آرزو امیدوار خدا خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه می دهد. از جمله این خدمات می توان به زوج درمانی، مشاوره پیش و پس از ازدواج، انجام و ارزیابی انواع تست های روانشناسی، نوروفیدبک و بیوفیدبک، درمان انواع اختلالات روحی و روانی مانند افسردگی، اضطراب، مشکلات فردی، اختلالات مربوط به کودکان و نوجوانان و … اشاره کرد.

سوالات متداول

خیانت به همسر چیست؟

خیانت به همسر یکی از مخرب ترین اتفاقاتی است که در زندگی مشترک می تواند رخ دهد. خیانت در زندگی زناشویی در برگیرنده ی خیانت زن به همسر و یا خیانت مرد به زن می باشد. در این فرایند، یک نوع بی وفایی و عهدشکنی اتفاق می افتد.

خیانت زناشویی چند نوع است؟

خیانت زناشویی یا خیانت به همسر انواع مختلفی دارد که برخی از آنها شامل خیانت جنسی، عاطفی، تصادفی، اینترنتی، پیامکی، انتقامی و توافقی می شوند.

دلایل خیانت به همسر چیست؟

افراد به دلایل مختلفی مانند نداشتن اعتماد، بروز رفتارهای زشت و ناپسند، زیاده طلبی، مشکلات اقتصادی، ازدواج اجباری، تربیت نادرست خانوادگی و … به همسر خود خیانت می کنند.

چه کسانی بیشتر به همسر خود خیانت می کنند؟

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که افراد بی بند و بار و نیز کسانی که در لحظه تصمیم می گیرند، افراد بی وجدان و کسانی که به اصول اعتقادی و دینی پایبند نیستند، مستعد خیانت هستند.

درمان خیانت امکان پذیر است؟

در مواجهه با خیانت، باید صبر داشت و به بررسی دلایل و ریشه ی خیانت پرداخت. سپس یک تصمیم درست گرفت. البته فشارهای عاطفی که در این زمان به فرد خیانت دیده وارد می شوند، ممکن است مانع از برخورد صحیح وی شوند. بنابراین بهتر است در هنگام رویارویی با مسئله خیانت از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس با بهره گیری از افراد کارآزموده و حرفه ای می تواند راهکار مناسبی را ارائه دهد. درمان خیانت اگر چه خیلی سخت است اما امکانپذیر می باشد.

بدون نظر on مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس

نظر بدهید

پاسخگوی شما عزیزان 9 الی 21