با مشاوران ما صحبت کنید

با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟

با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟

با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟ اگر متوجه خیانت مجازی شوهر خود شوید چه می‌کنید؟ به نظر شما در مواجهه با خیانت مجازی شوهر چه باید کرد؟

خیانت یکی از مسائل مخرب در زندگی زناشویی است که طی آن اعتماد و توافق بین همسران نقص می‌شود. یکی از انواع خیانت که متاسفانه روز به روز در حال افزایش است، خیانت مجازی می‌باشد. اما چرا خیانت مجازی اتفاق می‌افتد؟

خیانت به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. اگر عوامل خطر و علت خیانت مجازی شناسایی شوند، می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد. با این کار، بنیان خانواده سست نمی‌شود و خانواده از خطر فروپاشی در امان می‌ماند.

در زندگی‌های امروزی بیشتر شاهد خیانت زوجین هستیم تا در زندگی‌های گذشته. این بدان معنا نیست که در گذشته خیانت وجود نداشته است. بلکه مثل امروز بستر مناسب برای خیانت فراهم نبود. با پیشرفت علم و توسعه آن، کمتر کسی را می‌توان یافت که تلفن همراه نداشته باشد یا با فعالیت در اینترنت آشنا نباشد.

بسیاری از افراد ساعت‌های زیادی از روز را مشغول گشت و گذار در اینترنت هستند و به راحتی می‌توانند با عضویت در شبکه‌های اجتماعی ارتباطات گسترده‌ای داشته باشند. در حال حاضر ارتباط‌های مجازی از نوع تصویر، پیام، فیلم، تماس تصویری و… به بخش جدانشدنی زندگی تبدیل شده‌اند. با وجود این امکانات، بستر کافی برای گسترش رابطه های فرازناشویی فراهم شده است.

گسترش روابط و خیانت‌ مجازی، سوالات زیادی را در زمینه‌های خیانت مجازی زن، دوستی مجازی متاهلین، خیانت در واتساپ، خیانت شوهر در فضای مجازی، خیانت آنلاین، خیانت اینترنتی، خیانت مجازی مرد، نشانه های خیانت در فضای مجازی، ارتباط همسرم با نامحرم، خیانت در فضای مجازی و… برای افراد ایجاد کرده است. بسیاری از مردان و زنان به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوالات هستند تا راه حلی برای مشکل خود پیدا کنند.

« با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟ » یکی از سوالات رایجی است که در بین زنان وجود دارد. برخی از زنان وقتی متوجه ارسال پیامک‌های نامناسب از شریک زندگی خود می‌شوند، نمی‌دانند چه واکنشی از خود نشان دهند. در چنین شرایطی طبیعی است که حس غم، تنهایی یا استرس داشته باشند. حتی ممکن است گیج و سردرگم شوند.

با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟

خیانت مجازی چیست؟

خیانت مجازی (سایبرکس) یک نوع رابطه عاطفی است که افراد بدون اینکه در دنیای واقعی با هم تماس داشته باشند، درگیر روابط عاطفی یا جنسی می‌شوند. این نوع خیانت با نام‌های دیگری مانند خیانت آنلاین یا خیانت اینترنتی هم شناخته می‌شود.

ممکن است در این رابطه، طرفین صدای یکدیگر را نشنیده باشند یا حتی اصلا از نزدیک ملاقاتی نداشته باشند. خیانت مجازی به فضای اینترنت محدود نمی‌شود و ممکن است به شکل‌های دیگر خیانت تبدیل شود. نوع و فضای شکل‌گیری این روابط فرازناشویی باعث شده است تا در مقایسه با سایر انواع خیانت، متمایز باشد.

بسیاری از افرادی که گرفتار خیانت مجازی یا خیانت آنلاین می‌شوند، در ابتدا از روی سرگرمی یا درد دل ساده، با یک فرد غریبه ارتباط برقرار می‌کنند. اما ادامه این روند، باعث وابستگی‌های شدید عاطفی و حتی اعتیاد به سکس آنلاین می‌شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله افسردگی پس از خیانت زن یا شوهر را مطالعه کنید.

دلایل بروز خیانت در فضای مجازی

برای پیدا کردن پاسخ سوال « با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟» ابتدا باید علت بروز خیانت در فضای مجازی را پیدا کرد. اینکه چرا خیانت مجازی رخ می‌دهد؟ دلایل مختلفی دارد. علت شروع یک رابطه جدید به موازات رابطه زناشویی در فضای مجازی ممکن است به مشکلات اقتصادی، اعتیاد، فرار از واقعیت‌های زندگی، نداشتن صمیمیت در زندگی، تنوع‌طلبی و اعتماد به نفس پایین مربوط باشد.

البته دلایل دیگری برای شکل‌گیری چنین روابطی وجود دارند. از دیگر عواملی که باعث خیانت‌های مجازی می‌شوند می‌توان به نارضایتی جنسی، سرگرمی، مشکلات شخصیتی، انحراف جنسی و یکنواختی رابطه با همسر اشاره کرد.

در این میان نباید از امتیازات خیانت در فضای مجازی غافل شد. امکان ناشناس ماندن در فضای مجازی یکی از مزایای آن برای چنین افرادی است. به همین علت آنها می‌توانند بدون اینکه شناخته شوند یا بهایی بپردازند، به راحتی روابط فرازناشویی داشته باشند. یکی دیگر از امتیازات فضای مجازی، دسترسی راحت به اینترنت و شبکه های اجتماعی است.

با توجه به دلایلی که عنوان کردیم، همیشه علت بروز خیانت مجازی وجود مشکلات در زندگی زناشویی نیست. در مواردی حتی اگر فرد مشکلی در زندگی خود نداشته باشد، باز هم به سمت خیانت آنلاین (خیانت مجازی) سوق پیدا می‌کند. این مسئله نگران کننده است.

دلایل بروز خیانت در فضای مجازی | با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟

4 دلیل افزایش خیانت مجازی

روانشناسان بر این باورند که دلایل زیر باعث افزایش خیانت سایبری (خیانت مجازی) می‌شوند.

1- دسترسی آسان به اینترنت

در حال حاضر به سادگی می‌توان به فضای اینترنت (فضای مجازی) دسترسی داشت و با عضویت در شبکه های اجتماعی، ارتباط گسترده‌ای داشت. دسترسی آسان به فضای مجازی به عنوان مهم‌ترین علت افزایش خیانت اینترنتی شناخته می‌شود.

گستردگی دامنه ارتباطات باعث شده است تا افراد بتوانند در هر لحظه و هر مکانی، با شخص موردنظر ارتباط برقرار کنند. چنین روابطی را به سادگی می‌توان پنهان کرد.

2- پایین بودن ریسک

یکی از دلایل گسترش خیانت سایبری یا همان خیانت مجازی، پنهان‌کاری راحت آن است. افراد می‌توانند با در اختیار داشتن یک سیم کارت یا گوشی دیگر به راحتی در منزل خود و در حضور همسرشان با فرد سوم ارتباط برقرار کنند.

3- پایین بودن مخارج

هنگامی که در دنیای واقعی با فردی آشنا می‌شوید، لازم است وقت و هزینه بیشتری برای او صرف کنید. رستوران رفتن، کادو خریدن و… هزینه هایی را به شما تحمیل می‌کنند. اما در فضای مجازی می‌توانید یک رابطه را با هزینه کم ادامه دهید.

4- عواقب کمتر پایان دادن به رابطه مجازی

مشکلات عاطفی و ریسک لو رفتن روابط مجازی کمتر از روابط حقیقی است. بسیاری از افراد به راحتی می‌توانند رابطه خود را در فضای مجازی قطع کنند.

علائم خیانت در فضای مجازی

با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟ هنگامی باید به دنبال پاسخ این سوال باشید که از خیانت همسر خود اطمینان دارید. اگر به همسرتان شک دارید و تصور می‌کنید در فضای مجازی به شما خیانت می‌کند، بهتر است علائم خیانت در فضای مجازی را بشناسید. در این قسمت به علائمی اشاره می‌کنیم که ممکن است نشانگر خیانت مجازی همسرتان باشد.

1- عدم علاقه به برقراری روابط زناشویی با همسر
2- بیداری شب و سرگرم شدن با گوشی
3- درست انجام ندادن وظایف و مسئولیت‌های خود در خانه و محل کار
4- تاکید بر حفظ حریم خصوصی و تغییر مکرر رمز گوشی و کامپیوتر
5- تغییر در الگوی خواب (دیر خوابیدن در شب و خیلی زود بیدار شدن صبح)
6- فاصله گرفتن از همسر
7- کاهش ساعات وقت‌گذرانی با همسر
8- اهمیت ندادن به ظاهر همسر
9- طفره رفتن و پرهیز از جر و بحث
10- عدم همکاری با همسر
11- داشتن رفتار تدافعی
12- خریدن سیم کارت یا موبایل دیگر
13- پاک کردن مستمر تاریخچه تماس‌ها و پیام‌ها
14- داشتن بیش از یک حساب کاربری در فضای مجازی
15- خاموش کردن صفحه گوشی یا لپ تاپ در هنگام نزدیک شدن شما

اینها بعضی از علائم هشداردهنده‌ای هستند که ممکن است نشانه‌ای از خیانت مجازی همسر شما باشند. باید توجه داشت که مشاهده یکی از این رفتارها الزاما به معنای خیانت همسرتان نیست.

علائم خیانت در فضای مجازی | با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟

چطور از خیانت مجازی مطمئن شویم؟

اگر رفتارهای مشکوکی از همسر خود مشاهده کردید، بهتر است با او صحبت کنید. برای مثال علت خریدن سیم کارت یا گوشی جدید را بپرسید. درباره کم‌توجهی به زندگی از او سوال کنید. دنبال علت مشکل باشید. فکر کنید و ببینید چرا همسر شما چنین رفتاری از خود نشان می‌دهد؟ ممکن است در رفتار شما یا محیط منزل چیزی وجود داشته باشد که او را آزار دهد.

یکی از راه‌های اطمینان از خیانت مجازی همسر و پیدا کردن جواب سوال « با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟ » کمک گرفتن از مشاور است. در بسیاری مواقع، یک شک ساده می‌تواند زندگی مشترک را متشنج کند. بنابراین اگر در خیانت همسر خود شک دارید، بهتر است با یک مشاور صحبت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله نشانه های پشیمانی بعد از خیانت را مطالعه کنید.

حکم خیانت شوهر به همسر در فضای مجازی

برخی افراد تصور می‌کنند خیانت در فضای سایبری یا همان فضای مجازی را نمی‌توان اثبات کرد. در حالی که این طور نیست و خیانت شوهر به زن در فضای مجازی قابل اثبات و استناد است و مجازاتی برای آن وجود دارد.

حکم خیانت مرد به زن در فضای مجازی یا خیانت زن به مرد در فضای مجازی ، 99 ضربه شلاق است. البته در مواردی این حکم صادر می‌شود که پیام‌های رد و بدل شده بین افراد، دلیلی بر خیانت آنها باشند. در مورد پیام‌های عادی با همکاران و اطرافیان، مشکلی وجود ندارد.

راهکارهای مدیریت خیانت مجازی | با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟

در این قسمت می‌خواهیم پاسخ سوال « با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟ » را ارائه دهیم. خیانت یکی از مخرب‌ترین اتفاقاتی است که زندگی مشترک را تهدید می‌کند. اگر با خیانت شوهر در فضای مجازی یا خیانت زن در فضای مجازی مواجه شدید، قطعا مشکلی وجود دارد. این مسئله ممکن است به رابطه زناشویی شما مربوط باشد یا اینکه به سلامت روان همسرتان. در هر صورت لازم است ریشه‌یابی شود.

بنابراین، اتمام رابطه مجازی نمی‌تواند دلیلی بر عدم خیانت دوباره همسر باشد. به همین علت بهتر است به یک روانشناس یا زوج درمانگر مراجعه کنید. او فردی آموزش‌دیده است که علت مشکل را پیدا می‌کند و راهکارهای مواجهه با آن را به شما ارائه می‌دهد. در صورت اطمینان از خیانت مجازی همسرتان می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

1- صحبت کردن درباره احساسات و نگرانی‌ها

بهتر است صادقانه با همسر خود درباره احساسات، عواطف و نگرانی‌هایتان حرف بزنید. با این کار می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره علت و شرایط خیانت مجازی همسرتان به دست آورید.

صحبت کردن درباره احساسات و نگرانی‌ها | با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟

2- طراحی الگوی رفتاری جدید

تغییر الگوی رفتاری و تعیین قوانین و حد و مرزها می‌تواند در بهبود رابطه موثر باشد. بنابراین می‌توانید برای زمان و نحوه استفاده از موبایل، لپ تاپ و… محدودیت‌هایی قرار دهید.

3- مراجعه به وکیل

گاهی اوقات خیانت مجازی ادامه‌دار می‌شود. این مسئله ممکن است آسیب‌های زیادی به رابطه شما و همسرتان وارد کند. در این مواقع می توانید با استفاده از مشاوره با وکیل به راه حل‌های حقوقی برسید.

4- اعتمادسازی مجدد

برای بازسازی رابطه خود تلاش کنید. معمولا افرادی که متوجه خیانت مجازی همسرشان می‌شوند، اعتماد خود را از دست می‌دهند. در چنین شرایطی اعتماد کردن به همسر خیانتکار، امری سخت است. اگر قصد ادامه رابطه را دارید لازم است برای بهبود اعتماد خود تلاش کنید. تکنیک‌های اعتمادسازی می‌توانند به شما کمک کنند. البته برای بهبود رابطه و اعتمادسازی باید هر دو نفر متعهد شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ را مطالعه کنید.

5- انتخاب مسیر

بعد از خیانت مجازی شوهر، اعتماد زن از بین می‌رود. در چنین حالتی باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد این رابطه را ادامه دهد یا از همسر خود جدا شود. اگر در چنین شرایطی قرار دارید، بهتر است در این مورد عجولانه تصمیم‌گیری نکنید.

با همسر خود صحبت کنید و بعد از بررسی وضعیت و دلایل، تصمیم‌گیری کنید. وقت گذاشتن برای بررسی موضوع و پردازش احساسات و نیازهای خود باعث می‌شود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

6- کمک گرفتن از روانشناس

یکی از بهترین پاسخ‌ها برای سوال « با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟ » کمک گرفتن از روانشناس است. خیانت مجازی همسر باعث آزردگی خاطر شما می‌شود و تاثیر بدی روی روحیه و روانتان می‌گذارد. یک روانشناس می‌تواند در این زمان به شما کمک کند.

برای این منظور می‌توانید به کلینیک مشاوره و روانشناسی آرزو امیدوار خدا در تهرانپارس مراجعه کنید. ایشان سال هاست که در زمینه مشاوره خیانت فعالیت می‌کند. از دیگر زمینه های فعالیت ایشان می‌توان به خدمات مشاوره و روانشناسی، زوج‌درمانی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، نوروفیدبک و بیوفیدک و… اشاره کرد.

کمک گرفتن از روانشناس | با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟

سخن پایانی درباره اینکه با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟

خیانت مجازی یا خیانت اینترنتی یکی از انواع خیانت است که متاسفانه در حال گسترش می‌باشد. این نوع خیانت می‌تواند تاثیر منفی روی رابطه و اعتماد شما داشته باشد. عبور از خط قرمزها در فضای مجازی باعث سردی رابطه و سست شدن زندگی زناشویی می‌شود.

تهاجم فرهنگی، نداشتن تعهد اخلاقی، تربیت نادرست خانوادگی، مسائل اقتصادی، استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی، دسترسی راحت به اینترنت و… شرایط لازم برای خیانت را فراهم می‌کنند.

خیانت‌های مجازی ممکن است به زندگی واقعی کشیده شوند. البته همیشه این طور نیست. در هر صورت اگر با خیانت همسر خود در فضای مجازی مواجه شدید، عجولانه تصمیم نگیرید. تصور نکنید زندگی مشترک شما به پایان رسیده است. با استفاده از راهکارهایی که گفتیم می‌توانید مشکل را مدیریت کنید. اگر پاسخ دیگری برای سوال « با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟ » در نظر دارید با ما به اشتراک بگذارید.

بدون نظر on با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟

نظر بدهید

پاسخگوی شما عزیزان 9 الی 21