با مشاوران ما صحبت کنید

خیانت توافقی چیست و چه موقع شکل می گیرد؟

خیانت توافقی چیست و چه موقع شکل می گیرد؟

خیانت توافقی چیست و چه موقع شکل می گیرد؟ خیانت توافقی یا (CNM (Consensual nin-monogomy یک نوع از خیانت است که فرد سومی هم وارد رابطه زن و شوهر می‌شود. این نوع خیانت هنگامی اتفاق می‌افتد که زوجین با آگاهی یکدیگر وارد رابطه با نفر سوم می‌شوند. در این شرایط، زن و شوهر با هم توافق می‌کنند که در کنار زندگی مشترک با هم، روابط آزادانه جنسی و عاطفی با سایر افراد داشته باشند.

یعنی مرد برای خودش دوست دختر و زن برای خودش دوست پسر انتخاب می‌کند. در این حالت، زن و شوهر فقط هم‌خانه هستند. گاهی اوقات برخی زوجین فقط برای حفظ زندگی فرزندشان در کنار یکدیگر می‌مانند؛ اما روابط آزادانه ای دارند.

خیانت توافقی

آمارها نشان می‌دهند این نوع خیانت بیشتر در جوامع مدرن دیده می‌شود. متاسفانه گسترش چنین روابطی، بنیان خانواده را سست می‌کند. در اثر چنین روابطی، اعتماد بین زوجین از بین می‌رود و حسادت جای آن را می‌گیرد. آرامش در این زندگی وجود ندارد و استرس در آن موج می‌زند.

پیشنهاد می کنیم مقاله چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟ را مطالعه کنید.

چرا خیانت توافقی رخ می‌دهد؟

دلایل مختلفی برای خیانت توافقی وجود دارد. ازدواج اجباری و بدون علاقه، یکنواخت بودن رابطه و تنوع طلبی و اختلاف در زندگی مشترک از جمله این علل هستند.

3 دلیل اصلی خیانت توافقی همسران

3 دلیل اصلی خیانت توافقی همسران | خیانت توافقی چیست و چه موقع شکل می گیرد؟

1- ازدواج اجباری و بدون علاقه

گاهی اوقات دختر و پسر تحت تاثیر فشار خانواده، موقعیت اجتماعی، وضعیت اقتصادی و… طرف مقابل ازدواج می‌کنند. در حالی که هیچ گونه علاقه ای به همسر خود ندارند. عدم علاقه باعث دوری همسران می‌شود. با این حال برای پنهان کردن موضوع از اعضای خانواده، به صورت توافقی خیانت می‌کنند.

2- یکنواخت بودن رابطه و تنوع طلبی

یکی از نکاتی که زمینه خیانت توافقی را فراهم می‌کند، خصوصیات شخصیتی همسران است. برخی زن و شوهرها، یکدیگر را دوست دارند؛ اما برای عملی کردن فانتزی‌های خود دست به خیانت می‌زنند. معمولا چنین افرادی با هم توافق می‌کنند که روابط باز جنسی داشته باشند. این حالت ممکن است چند سال بعد از ازدواج رخ دهد.

بعد از گذشت این چند سال، زندگی برای زوجین تکراری و کسالت آور می‌شود. به همین دلیل برای ایجاد تغییر در زندگی خود دست به خیانت توافقی می‌زنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله با خیانت مجازی شوهرم چه کنم؟ را مطالعه کنید.

3- اختلاف در زندگی مشترک

افراد در طول زندگی مشترک با مسائل مختلفی روبه رو می‌شوند که زمینه سرد شدن روابط زن و شوهر را فراهم می‌کنند. در چنین شرایطی، دیگر حاضر به ادامه زندگی مشترک خود نیستند و طلاق می‌گیرند. اما همیشه چنین امکانی وجود ندارد. برای مثال زن و شوهرانی وجود دارند که به خاطر فرزند خود در کنار یکدیگر می‌مانند؛ اما برای خیانت توافق می‌کنند.

خیانت توافقی چه پیامدهایی دارد؟

خیانت توافقی پیامدهای گوناگونی در پی دارد که از آن جمله می‌توان به خرابی تمامی پل‌های پشت سر، از بین رفتن اعتماد، حسادت، تربیت بد فرزندان و تاثیر منفی بر روابط خانوادگی اشاره کرد.

خیانت توافقی چه پیامدهایی دارد؟ | خیانت توافقی چیست و چه موقع شکل می گیرد؟

راهکارهایی برای جلوگیری از خیانت توافقی

خیانت توافقی اعتماد بین زوجین را از بین می‌برد. همچنین باعث می‌شود استرس زیادی را در زندگی تجربه کنند و آرامشی در آن حس نکنند. برای جلوگیری از خیانت توافقی چندین راهکار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

– پرهیز از ازدواج‌های اجباری و بدون علاقه

این ازدواج‌ها در نهایت به خیانت منتهی می‌شوند. بنابراین هرگز با فشار خانواده یا به دلیل وضعیت مالی خوب و موقعیت اجتماعی او ازدواج نکنید.

– داشتن علاقه و تفاهم

برای ازدواج کردن، علاقه کافی نیست. بلکه لازم است از نظر تیپ شخصیتی هم با یکدیگر هماهنگ باشید. متفاوت بودن خواسته ها و تیپ شخصیتی افراد به مرور علاقه آنها را از بین می‌برد. در چنین شرایطی احتمال وقوع خیانت توافقی افزایش می‌یابد.

پیشنهاد می کنیم مقاله بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ را مطالعه کنید.

– تلاش برای حل مشکلات

در صورت مواجهه با کوچکترین مشکل، برای رفع آن اقدام کنید. غافل شدن از این موضوع باعث سردی رابطه و تمایل به سمت خیانت می‌شود. برای حل مشکلات خود بهتر است درباره علت ناراحتی و نحوه رفع آن با همسر خود صحبت کنید. گاهی اوقات مشورت گرفتن از بزرگترها و استفاده از تجربه آنها می‌تواند به شما کمک کند. البته نباید شرایط را به گونه ای فراهم کنید که دیگران در زندگی شما دخالت کنند.

بهترین راه برای حل مشکلات، کمک گرفتن از مشاور است. او فردی آموزش دیده است که می‌تواند علت مشکل را ریشه یابی کند و راهکارهای درستی برای حل آن به شما ارائه دهد. با کمک گرفتن از یک مشاور خوب می‌توانید همسر خود را بیشتر بشناسید و رابطه بهتری با او برقرار کنید.

خانم آرزو امیدوار خدا به عنوان بهترین روانشناس در تهرانپارس می‌تواند در حل مشکلات به شما کمک کند. کلینیک آرزو امیدوار خدا سال هاست که خدماتی مانند مشاوره و روانشناسی، نوروفیدبک و بیوفیدبک، مشاوره پیش و پس از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان، زوج درمانی، مشاوره طلاق، مشاوره خیانت و… را به مراجعین عزیز ارائه می‌دهد. برای بهره مندی از این خدمات با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سخن پایانی درباره اینکه خیانت توافقی چیست و چه موقع شکل می گیرد؟

خیانت توافقی که روز به روز در حال گسترش است، باعث افزایش استرس و کاهش اعتماد بین زوجین می‌شود. در چنین شرایطی، هیچ گونه آرامشی در زندگی وجود نخواهد داشت. افرادی که برای حل مشکلات خود به خیانت توافقی پناه می‌برند، باید بدانند این نوع خیانت راه حل مناسبی برای حل مشکل آنها نیست.

بدون نظر on خیانت توافقی چیست و چه موقع شکل می گیرد؟

نظر بدهید

پاسخگوی شما عزیزان 9 الی 21