با مشاوران ما صحبت کنید

آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟

آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟

آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟ خیانت یکی از مخرب ‌ترین و بحث برانگیزترین موضوعاتی است که در زندگی مشترک رخ می‌دهد. بسیاری از افراد در مواجهه با خیانت همسر خود، بدون تعلل برای جدایی اقدام می‌کنند. آنها معتقدند خیانت باعث از بین رفتن اعتماد و احترام بین طرفین می‌شود. به همین علت خیانت را به عنوان پایان دادن به یک رابطه می‌دانند. اما همه افراد در هنگام رویارویی با خیانت همسر خود، این گونه رفتار نمی‌کنند. عده ای هستند که بر سر دو راهی جدایی و بخشش می‌مانند.

به طور کلی، اینکه فردی بخواهد همسر خیانتکار خود را ببخشد یا به زندگی با او خاتمه دهد، به خود فرد و نوع رابطه اش بستگی دارد. یکی از سوالاتی که در ذهن چنین افرادی ایجاد می‌شود این است که آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید.

آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟

دلایل خیانت همسر

افراد به دلایل مختلفی به همسر خود خیانت می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین علل خیانت زوجین اشاره می‌کنیم.

– نارضایتی جنسی (مشکلات جنسی و تکراری شدن رابطه از جمله دلایل اصلی خیانت زوجین به شمار می‌روند.)
– تنوع طلبی جنسی
– بی بند و باری در رابطه (برخی افراد ارزشی برای رابطه زناشویی خود قائل نیستند و حد و مرزی را در روابط خود ندارند.)
– خلا عاطفی و رفتار سرد و خشک هر یک از زوجین زمینه خیانت طرف مقابل را فراهم می‌کند.
– مشکلات اقتصادی
– اعتیاد
– اعتماد به نفس پایین فرد باعث انتقال این حس به همسرش می‌شود. در چنین حالتی احتمال خیانت همسر افزایش پیدا می‌کند.
– بد اخلاقی و خشونت همسر

 

پیشنهاد می کنیم مقاله چرا مردان به زني كه دوستش دارند خيانت مي كنند؟ را مطالعه کنید.

 

دلایل خیانت همسر | آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟

واکنش افراد در برابر خیانت

واکنش افراد در برابر خیانت یکسان نیست. به طوری که عده ای می‌توانند خیانت همسر خود را ببخشند و در مقابل برخی قادر به این کار نیستند. باید توجه داشت که خیانت یک عامل مخرب برای زندگی مشترک است.

فرقی نمی‌کند که زن خیانتکار باشد یا مرد. در هر صورت فردی که خیانت دیده از نظر روحی و روانی آسیب شدیدی می‌بیند. خیانت هر یک از زوجین باعث می‌شود اعتماد و احترام بین آنها از بین برود.

گاهی اوقات این مسئله به حدی شدید است که فرد نمی‌تواند همسر خود را ببخشد. البته بخشش فرد به معنای ادامه زندگی با همسر نیست؛ چرا که برخی افراد خیانت همسرشان را می‌بخشند اما ترجیح می‌دهند به زندگی با او ادامه ندهند. همواره باید توجه داشت که بخشش خیانت کار بسیار سختی است که هر فردی از عهده آن برنمی آید.

واکنش افراد در برابر خیانت | آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟

آیا خیانت قابل بخشش است؟

پاسخ این سوال به فردی بستگی دارد که خیانت دیده است. خیانت همسر، آسیب جدی به زندگی مشترک وارد می‌کند و فرد خیانت دیده متحمل رنج زیادی می‌شود. در اثر خیانت، اعتماد و احترام موجود بین زوجین از بین می‌رود. در نتیجه برای بازسازی رابطه و جلب اعتماد او نیاز به تلاش زیادی می‌باشد.

این کار زمانی سخت تر می‌شود که همسر خیانت دیده تمایلی برای بخشش فرد خائن نداشته باشد. در چنین شرایطی احتمال بازگشت رابطه به حالت عادی بسیار ضعیف خواهد بود. با این وجود هم نجات یک رابطه و زندگی، ارزش دادن یک شانس دوباره را دارد. بنابراین اگر نشانه های پشیمانی بعد از خیانت همسر را مشاهده کردید، ممکن است بهتر باشد یک فرصت برای جبران اشتباهش به او بدهید.

آیا خیانت قابل بخشش است؟ | آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟

آیا بخشیدن خیانت کار درستی است

هنگامی که فردی متوجه خیانت همسرش می‌شود، دردهای روحی و روانی زیادی را تجربه می‌کند. در ابتدای امر، بخشش فرد خیانتکار غیرممکن به نظر می‌رسد. به همین علت اغلب افرادی که در ابتدای مواجهه با خیانت همسر خود اقدام به تصمیم گیری می‌کنند، به سمت جدایی می‌روند. در حالی که بهترین کار در این شرایط، کمک گرفتن از مشاور خیانت است.

یک مشاور خوب و با تجربه می‌تواند از طریق بررسی موضوع، دلایل خیانت را ریشه یابی و راهکارهایی را به فرد خیانت دیده ارائه دهد. مرکز مشاوره خیانت تهرانپارس به فرد کمک می‌کند دید عمیق‌تر و بهتری نسبت به موضوع پیدا کند.

در نهایت، این فرد خیانت دیده است که می‌تواند یک تصمیم آگاهانه برای بخشش و ادامه زندگی یا جدایی بگیرد. باید توجه داشت که بخشش فرد به معنی ادامه زندگی با شخص خیانت کار نیست؛ چرا که برخی افراد با وجود بخشش طرف مقابل، به دلیل عدم اعتماد نمی‌توانند به زندگی با او ادامه دهند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ را مطالعه کنید.

 

آیا بخشیدن خیانت کار درستی است

سخن پایانی درباره اینکه آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟

افراد، نظرات و عقاید مختلفی درباره این سوال دارند. بخشش خیانت، کار ساده ای نیست اما باعث می‌شود فرد از احساسات منفی خود آزاد شود و گامی برای یک شروع تازه بردارد. البته نمی‌توان مضرات بخشش خیانت را نادیده گرفت. تکرار خیانت، یادآوری این عمل و ایجاد حس بد در فرد خیانت دیده جزو مضرات بخشش فرد خیانتکار هستند. گاهی اوقات افرادی که خیانت دیده اند بر این باورند که سزاوار رابطه بهتری می‌باشند.

در صورتی که شما هم با مشکل خیانت همسر مواجه شدید، می‌توانید برای گرفتن تصمیم درست از یک مشاور کمک بگیرید. اگر نظری درباره سوال آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟ دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

بدون نظر on آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟

نظر بدهید

پاسخگوی شما عزیزان 9 الی 21