با مشاوران ما صحبت کنید

بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ خیانت یکی از مخرب ترین و تلخ ترین تجربیات و بستری از دروغ، فریب، پنهان کاری و سو استفاده گری است. زمانی که همسر شما، شخصی که بیشتر از هرکس مورد اعتماد شما بوده است به شما خیانت می کند بدون شک احساس ناخوشایندی به شما می دهد. اکثر زنان و مردان بعد از خیانت همسرشان دچار سردرگمی عجیبی می شوند. در این شرایط نمی توانند تصمیم بگیرند به زندگی مشترک خود ادامه بدهند یا طلاق را انتخاب کنند. اگر نمی دانید در این شرایط چه رفتار و واکنشی داشته باشید ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم با ما همراه باشید.

تعریف خیانت در ازدواج

خیانت برای هر شخصی معنای متفاوتی دارد. این مسئله بر اساس نوع تفکر و ذهنیت هر شخص متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای یک فرد ممکن است گفتگو با دیگری خیانت به شمار بیاید ، در حالی که شخص دیگر حضور نفر سوم در زندگی خود را خیانت بداند. بنابراین هر فرد تعریف متفاوتی برای خیانت دارد و رفتار و واکنش متفاوتی هم در برابر این اتفاق خواهد داشت.

خیانت همسر

خیانت زن به مرد

کارشناسان سه دلیل اصلی خیانت زنان را عدم عشق به شریک اصلی، تمایل به تنوع جنسی و عوامل موقعیتی(مانند مست بودن یا بیماری های روانی و…) می دانند. مردان در این موقعیت احساس شکست عاطفی می کنند و خشم زیادی وجود آنها را فرا می گیرد اما باید بتوانند خود را کنترل کنند و اشتباهی بدون راه برگشت انجام ندهند.

خیانت مرد به زن

طبق اصول روانشناسی مردان بیش از زنان به همسر خود خیانت می کنند. خیانت ویران کننده ترین تجربه ای است که یک زن می تواند داشته باشد. از مهم ترین علل خیانت مرد به زن می توان کمبود توجه، نیازهای برآورده نشده، تنوع طلبی و اعتماد به نفس پایین را نام برد. اما یادتان باشد خیانت زن به مرد و یا مرد به زن به هر دلیلی، کاری اشتباه و کثیف می باشد. هیچ آدمی حق ندارد تا زمانی که تعهدی در زندگی او حاکم است، آن را بشکند.

بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

بسیاری از زنان و مردانی که به آنها خیانت می شود، نمی دانند باید چه کاری انجام دهند. با توجه به دردناک بودن خیانت، این کاملا طبیعی است که فرد زخم خورده احساسات مختلفی مانند غم و اندوه، تعجب، ترس، اضطراب، خشم و … را تجربه کند. اما نکته ی مهم این است که بعد از خیانت همسر چه باید کرد؟ اگر شما هم چنین تجربه ی تلخی دارید و به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید با ما همراه باشید.

بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

1- خشم خود را کنترل کنید

هنگامی که خیانت در زندگی شما رخ می دهد طبیعی است بسیار خشمگین شوید اما باید قبل از هر کاری درست فکر کنید تا مرتکب کار اشتباهی نشوید. خشم و عصبانیت شما را به سمت انتقام جویی و تلافی خیانت همسر سوق می دهد. اما باید بتوانید خشم و عصبانیت خود را کنترل کنید تا به روان شما آسیبی وارد نشود و کاری غیرقابل بازگشت انجام ندهید.

2- خودت را سرزنش نکن

شاید سوال های زیادی در ذهن شما به وجود بیاید. به طور مثال فکر کنید به همسر خود توجه لازم را نکرده اید و یا اینکه نتوانسته اید نیازهای او را برطرف کنید و فکرهای بی شماری که ذهن شما را آشفته می کنند. اما باید بدانید که هیچ کدام از این دلایل نمی تواند باعث خیانت همسر شما شوند. حتی اگر شما در مسائلی مقصر باشید این فرد حق خیانت به شما را ندارد. شما جایگاه مهمی در زندگی آن فرد داشتید. بنابراین او باید به حل مشکلات فکر می کرد و در صورتی که راه حلی پیدا نمی شد به زندگی مشترک خود خاتمه می داد.

3- دلایل خیانت همسرتان را منطقی نکنید

شاید به این فکر کنید اگر دلایل منطقی برای خیانت همسرتان پیدا کنید آرام تر می شوید. برای مثال فکر کنید به دلیل اینکه شغل خود را از دست داده است احساس بی ارزشی می کند یا اینکه به دلیل اصرار زیاد آن فرد، همسر شما نتوانسته است خود را کنترل کند. شما باید قبول کنید آسیب دیده اید و برای توجیه خیانت همسرتان تلاش نکنید.

4- به نفر سوم فکر نکنید

باید بدانید که معشوقه همسر شما در این خیانت مقصر نیست. تعهد، شیشه عمر یک رابطه امن و سالم است و هیچ توجیهی برای شکستن آن وجود ندارد و با خیانت این تعهد از بین می رود.شریک عاطفی شما فرد دیگری را وارد حریم عاطفی یا جنسی شما کرده است در صورتی که متعهد بود این کار را انجام ندهد. بنابراین به فکر انتقام و سرزنش نفر سوم نباشید. چرا که مقصر اصلی این اتفاق، شریک زندگی شما می باشد.

5- خیانت همسرتان را به همه نگویید.

ممکن است وقتی آشفته و ناراحت هستید بخواهید به همه افراد خانواده، دوستان و یا حتی در فضای مجازی خیانت همسر خود را اعلام کنید. البته طبیعی است که شما در این وضعیت نیاز به حمایت دارید اما ممکن است در آینده از این کار پشیمان شوید. درنتیجه این موضوع را فقط با افراد نزدیک و مورد اعتماد خود در میان بگذارید و از آنها کمک بخواهید.

6- به قضاوت دیگران اهمیت ندهید.

در این موقعیت دوستان و آشنایان سعی می کنند شما را نصیحت کنند مثلا شما را به طلاق سوق می دهند یا به شما می گویند خشم خود را نادیده بگیرید و به زندگی مشترک خود ادامه دهید. اما شما باید خودتان تصمیم درست را بگیرید. البته شما نیاز دارید احساسات خود را با کسی در میان بگذارید اما فقط از افرادی حمایت بخواهید که شما را قضاوت نمی کنند و برای زندگی شما تصمیم نمی گیرند.

بعد از انجام این کارها به 2 مسئله توجه کنید.

• خیانت به شما چند بار اتفاق افتاده است؟

• در صورت خیانت مجدد چه کاری انجام می دهیم؟

اهمیت ندادن به قضاوت دیگران

خیانت به شما چند بار اتفاق افتاده است؟

ترمیم زندگی زناشویی و ایجاد اعتماد دوباره بعد از اولین خیانت، کار آسانی نیست. نگرانی از تکرار خیانت و ترس از ضربه عاطفی مجدد برای هر آدمی که قبلا مورد خیانت قرار گرفته است، امری طبیعی می باشد. بعضی افراد تصمیم به طلاق می گیرند و برخی دیگر سعی می کنند او را ببخشند و به زندگی سابق خود برگردند. این بنا بر تصمیمی که شما می گیرید متفاوت خواهد بود. اما باید بدانید که مطالعات اخیر نشان داده است روابطی که یک بار خیانت در آنها اتفاق می افتد، احتمال تکرار خیانت همسر 3 برابر بیشتر از روابطی است که خیانت در آن ها رخ نداده است.

برای بار اول می باشد یا چندین بار تکرار شده است؟

ممکن است بعد از اولین خیانت، شما متوجه تکرار مجدد آن شوید. این نشان می دهد که دلیل خیانت به درستی بررسی و حل نشده است. در این مواقع بهتر است دوباره به مشاور خانواده مراجعه کنید.

آیا درست است به خاطر فرزند خود طلاق نگیریم؟

طلاق هرگز آسان نیست به خصوص اگر فرزندی در زندگی خود دارید. زمانی که فکر طلاق در ذهن شما ایجاد می شود بدون شک خانه پر از ناآرامی، نزاع می باشد و این بر روی روان فرزندان شما بی تاثیر نخواهد بود. بنابراین اگر قرار است این وضعیت ادامه داشته باشد بهتر است طلاق را انتخاب کنید.

7- به مشاور خانواده مراجعه کنید.

بعد از اینکه خشم شما فروکش کرد با همسر خود به مشاور مراجعه کنید. مشاور به تمام حرف های شما دو نفر گوش می دهد و براساس علم و تجربه ای که دارد، بهترین توصیه ها را به شما می کند. در این مرحله با استفاده از توصیه های مشاور می توانید تصمیم بهتری بگیرید. کارشناسان در مرکز مشاوره خیانت به بررسی علل خیانت می پردازند و از طریق ریشه یابی مشکل به شما کمک می کنند تا تصمیم درستی بگیرید.

مراجعه به مشاور

نتیجه گیری درباره بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

همه ما می دانیم که خیانت عامل تخریب بسیاری از زندگی ها است. فرقی نمی کند که مرد به زن خیانت کند یا اینکه زن بی عهدی کند. در هر صورت، لطمه ی بزرگی به زندگی مشترک آنها وارد می شود و ستون های اعتماد میان آنها متزلزل و تا مرحله ی نابودی پیش می رود. پس از اینکه خیانت اتفاق افتاد، یک نکته ی مهم وجود دارد و آن واکنش نسبت به این اتفاق است. به طور کلی عکس العمل افراد نسبت به این موضوع متفاوت است.

برخی ترجیح می دهند که فورا برای جدایی اقدام کنند، در حالی که عده ی دیگری به دلایل مختلف به زندگی خود ادامه می دهند. درست است که پدیده ی خیانت، آسیب روحی و روانی زیادی به فرد وارد می کند اما توصیه می شود برای یافتن پاسخ این سوال که “بعد از خیانت همسر چه کنیم؟” از یک مشاور کمک بگیرید. او با بررسی علل و ریشه یابی خیانت به شما کمک می کند یک تصمیم درست برای آینده ی زندگی خود بگیرید. علاوه براین می توانید با استفاده از پکیج خیانت اطلاعات مفیدی درباره دلایل خیانت، راه مقابله با خیانت و راه حل های بعد از خیانت به دست آورید.

بدون نظر on بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

نظر بدهید

پاسخگوی شما عزیزان 9 الی 21