با مشاوران ما صحبت کنید

آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟

آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟

آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟ آیا به کمک نوروفیدبک می‌توان میگرن را درمان کرد؟ ممکن است شما هم سردردهای میگرنی را تجربه کرده باشید. در این صورت حتما به دنبال راهکارهایی برای درمان و خلاصی از این دردها هستید. یکی از روش‌هایی که امروزه برای درمان میگرن مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوروفیدبک است. اما سوال اینجاست که آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید. در ابتدا کمی درباره میگرن صحبت می‌کنیم و اطلاعاتی درباره نوروفیدبک به شما ارائه می‌دهیم.

آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟

میگرن یا سردردهای میگرنی چیست؟

میگرن یک نوع سردرد کلافه کننده است که معمولا به صورت ضربان دار و در یک طرف سر ایجاد می‌شود. با شروع سردردهای میگرنی، حالت تهوع و بی‌اشتهایی در فرد به وجود می آید. گاهی اوقات این سردردها همراه با استفراغ هستند. سردردهای میگرنی باعث اختلال در کیفیت زندگی فرد می‌شوند. البته نوع سردرد، شدت و تعداد حملات در تمام افراد یکسان نیست.

میگرن یا سردردهای میگرنی چیست؟

10 مورد از علائم و نشانه های معمول سردردهای میگرنی

سردردهای میگرنی با علائم مختلفی بروز می‌کنند که در ادامه به بعضی از این علائم اشاره می‌کنیم.

1- سردردهای مبهم و نبض دار
2- دردهای پیش رونده
3- حساسیت نسبت به نور، صدا و بو
4- حالت تهوع، دل درد و استفراغ
5- بی اشتهایی
6- رنگ‌پریدگی
7- سرگیجه
8- مشکل در دید (تاری دید)
9- اسهال
10- احساس سرما یا گرمای شدید
معمولا این علائم به مدت چهار ساعت طول می‌کشند؛ البته در مورد میگرن‌های شدید، ممکن است تا سه روز ادامه داشته باشند.

پیشنهاد می کنیم مقاله نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کنکوری‌ ها کمک کند؟ را مطالعه کنید.

نوروفیدبک ، یک راهکار نوین برای درمان میگرن

آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟ نوروفیدبک یا تحریک الکتریکی مغز، یک روش جدید و غیردارویی است که برای درمان سردردهای میگرنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه از این روش برای درمان میگرن خفیف تا شدید استفاده می‌کنند.

نوروفیدبک از طریق نقشه برداری از مغز موجب می‌شود او بتواند عملکرد بدن خود را به وسیله بازخورد کنترل نماید. در این روش برای اصلاح شرایط نامطلوب امواج مغزی تلاش می‌کنند. نتایج مطلوب و عوارض جانبی کم نوروفیدبک باعث شده است تا مورد توجه قرار بگیرد.

نوروفیدبک ، یک راهکار نوین برای درمان میگرن | آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟

درمان میگرن با استفاده از دستگاه نوروفیدبک

در جلسات درمان، ابتدا تعدادی الکترود (حسگر) روی لاله گوش و نقاط خاصی از پوست سر قرار می‌دهند. تعداد و محل قرارگیری این الکترودها به نوع و شدت سردردهای میگرنی بستگی دارد. الکترودها را به دستگاه EEG وصل می‌کنند. این دستگاه یک صفحه نمایشگر دارد که امواج مغزی بیمار را به صورت انیمیشن یا بازی ویدئویی ساده به نمایش درمی‌آورد.

در طول مدت درمان هیچ نوع اشعه ای به بدن بیمار منتقل نمی‌شود. بیمار در جلسات درمان با نوروفیدبک، فقط روی صندلی می‌نشیند و به مانیتور نگاه می‌کند. او بدون استفاده از دست‌ها و فقط به وسیله امواج مغزی خود می‌تواند اجسام داخل تصویر را تکان دهد. درمانگر از طریق تنظیماتی که روی نرم افزار دستگاه EEG انجام می‌دهد، شرایطی را ایجاد می‌کند که مغز بیمار بتواند خود را با تنظیمات تطبیق دهد و عملکردش را بهبود بخشد.

نوروفیدبک تا چه اندازه می‌تواند در درمان میگرن موثر باشد؟

آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟ این سوال در ذهن افراد زیادی وجود دارد. باید بدانید که نتایج مطالعات نشان می‌دهند نوروفیدبک می‌تواند تناوب و طول مدت حملات سردرد را در کودکان و بزرگسالان کاهش دهد. به طور کلی، میزان اثربخشی نوروفیدبک قابل مقایسه با بسیاری از داروهایی است که برای سردردهای شدید مصرف می‌شوند.

نوروفیدبک علاوه بر سردردهای میگرنی، تاثیر مثبتی در بهبود حافظه، حواس‌پرتی، سردرد، اختلالاتی مانند افسردگی، سرگیجه، مشکل تمرکز، اختلال خواب، تغییرات خلقی، مشکلات ادراک بینایی و… دارد.

نوروفیدبک تا چه اندازه می‌تواند در درمان میگرن موثر باشد؟ | آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟

تعداد و مدت زمان جلسات نوروفیدبک برای میگرن

عواملی مانند تفاوت‌های فردی، شرایط محیطی و شدت بیماری در تعیین تعداد و طول مدت جلسات نوروفیدبک موثر هستند. در هر صورت تعداد جلسات باید به اندازه ای باشد که درمان فرد کامل شود و تغییرات در مغز او حک شوند.

معمولا 80-10 جلسه برای درمان لازم است. یعنی در کمترین حالت، نیاز به 10 جلسه نوروفیدبک تراپی می‌باشد. بهتر است جلسات درمان با فاصله حداقل 3-2 جلسه در هفته و به مدت 50-30 دقیقه برگزار شوند. البته امکان کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شدن جلسات وجود دارد.

نوروفیدبک در کلینیک آرزو امیدوار خدا

یکی از خدماتی که در مرکز مشاوره و روانشناسی تهرانپارس آرزو امیدوار خدا به مراجعین عزیز ارائه می‌شود، نوروفیدبک است. این روش درمانی برای آموزش فعالیت‌های مغز به کار می‌رود. از این روش برای ثبت امواج مغزی و تهیه نقشه مغزی استفاده می‌شود.

متخصصان می‌توانند بعد از بررسی نوار مغزی هر فرد، یک برنامه متناسب با عملکرد مغز او را طراحی کنند. هر فرد به کمک برنامه مختص خود می‌تواند تغییرات مثبت و هدفمندی را در فعالیت‌های امواج مغزی خود ایجاد نماید. نوروفیدبک در تهرانپارس تاثیر مثبتی در بهبود اختلالاتی مانند استرس، ناتوانی‌های یادگیری، اضطراب، افسردگی و… دارد.

نوروفیدبک در کلینیک آرزو امیدوار خدا | آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟

سخن پایانی درباره اینکه آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟

نوروفیدبک یک فناوری نوین است که برای بهبود و درمان بسیاری از اختلالات به کار می‌رود. این روش به عنوان یک درمان مکمل برای افزایش مهارت‌های شناختی و حل مسئله و بهبود سرعت پردازش اطلاعات شناخته می‌شود.

سوالی که در ذهن بسیاری افراد مبتلا به میگرن وجود دارد این است که آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟ نتایج مطالعات نشان می‌دهند نوروفیدبک می‌تواند تناوب و طول مدت حملات سردرد را در کودکان و بزرگسالان کاهش دهد.

بدون نظر on آیا نوروفیدبک برای درمان میگرن موثر است؟

نظر بدهید

پاسخگوی شما عزیزان 9 الی 21