با مشاوران ما صحبت کنید

نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کنکوری‌ ها کمک کند؟

نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کنکوری‌ ها کمک کند؟

نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کنکوری‌ ها کمک کند؟ آیا نوروفیدبک برای کنکوری ها خوب است؟ به نظر شما نوروفیدبک تاثیر مثبتی روی کنکوری ها دارد؟ معمولا افرادی که در آستانه کنکور هستند یا فرزندی دارند که ساعت‌ها برای کنکور درس می‌خواند، به دنبال یافتن پاسخ این سوال‌ها هستند. البته برخی از افراد هم از روی حس کنجکاوی می‌خواهند پاسخ این سوال‌ها را بدانند. فرقی نمی‌کند برای چه منظوری به دنبال جواب سوال‌های بالا هستید، شما می‌توانید با مطالعه این مقاله به هدف خود برسید.

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک (Neurofeedback) یک روش درمان غیر تهاجمی است که با نام نوروفیدبک‌تراپی هم شناخته می‌شود. در این روش از طریق اندازه‌گیری امواج مغزی بیمار و ارزیابی آنها، بازخورد مناسبی درباره نحوه عملکرد مغز ارائه می‌دهند. نوروفیدبک به معنای آموزش مغز توسط خود مغز است. در این روش به مغز آموزش می‌دهند تا بتواند در موقعیت‌های مختلف، بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کنکوری‌ ها کمک کند؟

آیا نوروفیدبک می تواند به کنکوری ها کمک کند؟

نوروفیدبک یک روش نوین است که برای کمک به کنکوری‌ها و رفع استرس و اضطراب آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتما می ‌دانید کنکور یک آزمون سرنوشت ‌ساز است که استرس و اضطراب زیادی به فرد وارد می‌کند. بسیاری از نوجوانان و خانواده آنها برای قبولی در این آزمون، برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام می‌دهند.

نحوه و شرایط برگزاری آزمون، تعداد شرکت‌کنندگان، زمان محدود، منابع زیاد و نگرانی دانش آموز از قبولی باعث می‌شوند تا استرس و اضطراب زیادی را تجربه کند. این حجم از استرس می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت روانی و جسمی نوجوان بگذارد. علاوه براین باعث برهم خوردن تمرکز فرد در جلسه آزمون می‌شود. در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار نتیجه خوبی داشت.

برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب باید ابتدا استرس و اضطراب را از نوجوان دور کنید. اما چطور؟ روش‌های مختلفی برای کاهش استرس وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان تمرکز دانش آموز را افزایش داد. یکی از این روش‌ها، نوروفیدبک است. ممکن است این سوال « نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کنکوری‌ ها کمک کند؟ » در ذهن شما هم وجود داشته باشد.

باید بدانید که 4 نوع امواج مغزی وجود دارند که با نام‌های امواج آلفا، بتا، تتا و دلتا شناخته می‌شوند. هر یک از این امواج در زمان مشخصی وارد عمل می شوند. برای مثال امواج آلفا در هنگام آرامش و هوشیاری و امواج بتا در زمانی که مشغول کار هستید و نیاز به تمرکز دارید، فعالیت می‌کنند. درحالی که امواج تتا در شروع خواب و امواج دلتا در هنگام خواب تولید می‌شوند.

افزایش تمرکز برای کنکوری ها از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین علت، با استفاده از نوروفیدبک تلاش می‌کنند امواج بتا را تقویت کنند. این امر باعث افزایش تمرکز و بازدهی مغز فرد می‌شود. در این شرایط نوجوان می‌تواند با دقت بیشتری درس بخواند و عملکرد بهتری از خود نشان دهد. نوروفیدبک تاثیر مثبتی در بهبود مهارت‌های گفتاری و سخنوری، افزایش حافظه، حل مسئله و… در نوجوانان و دانش آموزان دارد.

نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کنکوری‌ ها کمک کند؟

نحوه انجام نوروفیدبک

نوروفیدبک با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می‌شود. نوروتراپیست، امواج مغزی فرد را به کمک این دستگاه اندازه‌گیری می‌کند. این امواج روی صفحه مانیتور نمایش داده می‌شوند و توسط نوروتراپیست مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.دستگاه نوروفیدبک از یک مانیتور، سیم‌ها و حسگرها تشکیل شده است. حسگرها یا سنسورها را در جاهای معینی از پوست سر فرد قرار می‌دهند.

برای ثابت نگه داشتن این سنسورها از هدبند یا کلاه مخصوصی استفاده می‌کنند. سنسورها به سیم و سیم‌ها به مانیتور متصل هستند. حسگرها امواج مغزی فرد را دریافت می‌کنند و از طریق سیم‌ها به مانیتور می‌فرستند. درمانگر با مشاهده تصویر این امواج متوجه اشکال و اختلال موجود در آنها می‌شود. سپس از طریق بکارگیری روش‌های هدایت مغز کمک می‌کند تا عملکرد امواج مغزی بهبود یابد. نوروفیدبک تاثیر مثبتی بر درمان بسیاری از اختلالات روانی، کاهش استرس و اضطراب، عدم تمرکز، مشکلات رفتاری و یادگیری دارد.

نوروفیدبک و کنکوری ها

یکی از سوالاتی که در زمینه استفاده از نوروفیدبک وجود دارد این است که نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کنکوری ها کمک کند؟ استفاده از نوروفیدبک تاثیر مثبتی روی فعالیت‌های مغزی دارد و موجب بهبود عملکرد امواج و فرایندهای مغزی می‌شود. در واقع، نوروفیدبک روشی است که به افراد آموزش می‌دهد چطور فعالیت‌های مغز خود را کنترل کنند تا در مسیر درستی پیش روند.

استفاده از نوروفیدبک برای کنکوری ها چه فایده ای دارد؟

یک دسته از افرادی که استرس و فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنند، کنکوری ها هستند. این استرس و اضطراب فرایند یادگیری آنها را دچار اختلال می‌کند. داشتن یک ذهن آرام باعث می‌شود تا عملکرد بهتری در یادگیری دروس داشته باشند. یکی از روش‌های درمانی برای کمک به بهبود یادگیری و حافظه کنکوری ها، نوروفیدبک است. کنکوری ها با استفاده از نوروفیدبک می‌توانند امواج مغزی خود را هدایت کنند و کیفیت فعالیت‌های یادگیری را بهبود بخشند.

تاثیر نوروفیدبک روی کنکوری ها

نوروفیدبک به فرد کمک می کند تا از طریق کنترل امواج مغزی خود، عملکرد فرایندهای مغزی را بهبود دهد. برخی از آثار نوروفیدبک برای کنکوری ها شامل موارد زیر می‌شوند.

– کاهش استرس و اضطراب

همان‌طور که گفتیم نوروفیدبک به فرد آموزش می‌دهد تا امواج و فعالیت های مغزی خود را کنترل کند. در این حالت، عملکرد مغز بهبود می‌یابد و فرد احساس آرامش می کند.

نوروفیدبک و کنکوری ها

– افزایش دقت و تمرکز

کاهش استرس و اضطراب نوجوان باعث می‌شود تا بتواند دقت و تمرکز بیشتری روی دروس داشته باشد.

– شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها

نوروفیدبک یک روش کم‌خطر است که به مغز یادآوری می‌کند تا الگوهای مخرب را از بین ببرد. افرادی که از نوروفیدبک استفاده می‌کنند بعد از چند جلسه متوجه تغییراتی در عملکرد ذهنی خود می‌شوند. دلیل این امر حذف الگوها و رفتارهای نامناسب و تقویت سیگنال‌های کاربردی است. در نتیجه فرد نقاط ضعف خود را شناسایی و رفع می‌کند.

– افزایش عملکرد ذهن

با افزایش عملکرد ذهن، فرد می‌تواند تمرکز بیشتری روی سایر فعالیت‌های خود داشته باشد. در این شرایط، او فرصت کافی به دست می‌آورد تا کارها را با دقت و علاقه انجام دهد. نوروفیدبک به او کمک می‌کند تا بتواند علایق فردی خود را با توانایی‌هایش هماهنگ کند.

– حفظ آرامش

برای اینکه شما بتوانید در هر آزمونی موفق شوید نیاز به آرامش دارید. نوروفیدبک از طریق کاهش استرس به فرد کمک می‌کند تا آرامش داشته باشد.

نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کنکوری‌ ها کمک کند؟

– افزایش ظرفیت حافظه

هر فردی دارای حافظه کوتاه مدت، بلند مدت و تصویری است. کنکوری ها برای موفقیت در کنکور باید حافظه خود را تقویت کنند. به این ترتیب می‌توانند فرمول‌ها و تصاویر دروس ریاضی، فیزیک و… را در ذهن خود حفظ کنند. تقویت حافظه تصویری و کوتاه مدت تاثیر زیادی در موفقیت فرد دارد.

– کنترل عملکرد در هنگام آزمون

کنکور یک آزمون با سوالات چهار گزینه ای است که در زمان محدودی برگزار می‌شود. نوجوان باید بتواند در مواجهه با سوالات چهار‌گزینه‌ای عملکرد خوبی از خود نشان دهد. برای اینکه استرس نداشته باشد و تمرکز خود را حفظ کند، می‌تواند از نوروفیدبک کمک بگیرد. با این کار تمرکز خود را تقویت می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد. در نتیجه می‌تواند عملکرد خود را در هنگام پاسخ‌دهی به سوالات کنکور بهبود دهد.

اگر علاقمند هستید تا از خدمات نوروفیدبک استفاده کنید، می‌توانید به مرکز نوروفیدبک در تهرانپارس مراجعه کنید. این مرکز با مدیریت خانم دکتر آرزو امیدوار خدا در زمینه های مختلفی از جمله شخصیت‌شناسی، ذهن آگاهی، روابط عاطفی، نوروفیدبک و… فعالیت می‌کند.

سخن پایانی درباره نوروفیدبک چگونه می تواند به کنکوری ها کمک کند؟

نوروفیدبک یک روش جدید است که از آن برای توانمندسازی تحصیلی دانش آموزان و کنکوری ها استفاده می‌شود. این روش در افزایش ظرفیت و توانایی حافظه فعال فرد تاثیر مثبت می‌گذارد. نوروفیدبک فواید زیادی برای دانش آموزان و کنکوری ها دارد. نوروفیدبک برای کنکوری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا استرس و اضطراب کنکور را حذف کند و قدرت تست‌زنی دانش‌آموز را افزایش دهد.

بدون نظر on نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کنکوری‌ ها کمک کند؟

نظر بدهید

پاسخگوی شما عزیزان 9 الی 21